Veliko prolećno spremanje organizma

Kraj zime i početak proleća većini ljudi, naročito onima koji su podložni uticaju meteoroloških prilika, donosi niz tegoba od kojih je najčešći prolećni umor. Uzrok tome su promenjivo vreme, zimska ishrana, koja je često siromašna vitaminom C i nedostatak kretanja.

Dolaskom toplijih dana zbog viših temperatura šire se krvni sudovi i pada krvni pritisak, a često su posledice pospanost, konstantan umor, pad radne sposobnosti, manjak koncentracije, bezvoljnost, anksioznost i depresija.

Kad smo umorni, odustajemo brzo i nismo raspoloženi ni za šta jer teško je biti euforičan i iscrpljen istovremeno.

Da bisimo pobedili ovakvo stanje potrebno je uvesti neke promene u životni stil.

Evo nekoliko saveta kako pokrenuti energiju:

1. Ishrana

Vašem telu je neophodno gorivo u borbi protiv prolećnog umora. Zdrava i celovita ishrana (namirnice bogate vitaminom C, ugljeni hidrati) uz puno vode i prirodnih sokova su samo prva stepenica u obnavljanju energije.

Redovni obroci (izbegavati nezdravu hranu i grickalice), takođe su bitni jer se njihovim preskakanjem usporava metabolizam, talože se masne naslage a sve to rezultira osećajem umora i iritiranosti. Ako želite da brzo uđete u formu, to nećete postići bez zdravog doručka.

2. Fizička aktivnost

Manjak energije ne događa se zbog manjka odmora, već manjka kretanja.

Da bismo stvarno pobedili umor i ojačali telo, potrebne su nam redovne vežbe.

Na taj način umanjiće se rizik od srčanih bolesti, stabilizovati pritisak, ubrzati metabolizam, smanjiti masno tkivo. Redovnim vežbanjem takođe se jača imuni sistem, koji nas bolje štiti od niza poremećaja i bolesti.

3. Aktivne vežbe

Uvedete li vežbanje u svoj život, gubitak viška kilograma i bolje stanje tela, pa time i veća količina energije, zagarantovani su.

U početnoj fazi vežbanja pomaže individualni trening. Lični trener je osoba koja svojom stručnošću pomaže, vodi, ali i motiviše. U skladu sa ciljevima kreira potrebni program vežbanja kako bi rezultat bio zadovoljavajući.

Bilo kakva da je specifičnost koju želite rešiti, lični treneri motivisacće vas zanimljivim i energičnim vežbama.

4. Pasivne vežbe

Ako niste ljubitelj energičnih vežbi i akcije, jednostavno se istežite. Istezanje podstiče cirkulaciju, povećava pokretljivost zglobova, a time i amplitude pokreta, što može biti vrlo korisno u obavljanju svakodnevnih poslova, posebno kad je reč o ljudima starije dobi.

Uz sve to podstiče energiju. Osobe koje redovno vežbaju, čak i laganije vrste vežbi, spavaju kvalitetnije, bude se odmornije, motivisanije su i bolje se fokusiraju na radne zadatke.

5. Vežbe na svežem vazduhu

Neke od vežbi u prirodi koje će podstaći rad srca, uticati na težinu, snabdeti ćelije kiseonikom, smanjiti holesterol jesu pešačenje, vožnja biciklom, trčanje, vožnja rolera, plivanje, veslanje …

Kad se naviknete na kardiovaskularne vežbe, one će postajati sve lakše. To je upravo zato što deluju – podižu nivo energije.

6. Pokretanje energije

Mnogi danas samoinicijativno uzimaju razne lekove ali organizam možemo ojačati drugim manje invazivnim i štetnim načinima.

Veću energiju, a time i ravnotežu tela i duha, možemo postići i raznim mirnim vežbama kao što je joga … Iako fizički pasivniji, vežbajući te vežbe, vrlo smo aktivni umom. Joga je perfektan način da izoštrite svoj um, telo i duh i postanete energična, fit osoba.

Osim praktikovanjem nekih tehnika poboljšano zdravlje i veću energiju možemo postić́i povremenim tretmanima koji će dodatno ojačati organizam, smanjiti nelagodne emocije i stres, podstaći opuštanje.

Ostatak teksta pročitajte ovde: Veliko prolećno spremanje organizma