Pogledajte šta sve može da vam se desi ako grizete nokte

Dok grizete nokte, to loše utiče na vaše zube, njihovo pomeranje u nepravilan položaj pa čak i pucanje, a dovodi i do oštećenja vilice. I to je tek mali deo onoga što može krenuti po zlu…

Skoro svi znaju da je reč o nezdravoj navici koja se razvija još u detinjstvu. Procenjuje se da 30 posto dece, 45 posto tinejdžera i 10 posto odraslih grize nokte, a podloga te navike je psihološke naravi: stres, nervoza, frustracija i napetost iniciraju poriv za grickanjem noktiju, ali naoko bezazlena navika može da ima veoma loše posledice. U isti koš spadaju i  aktivnosti poput škripanja zubima, sisanja palca, grickanja olovke, pa čak i obraza, koje takođe mogu da izazovu loš rezultat za zdravlje zuba i desni.

Pored lošeg položaja prednjih zuba i mogućnosti da oni puknu, mogu da postanu izobličeni, a tu su i vrlo često infekcije desni, pa poremećaji u viličnim zglobovima i zagrižaju… Zato taj problem nipošto ne bismo smeli da zanemarujemo, iako je naviku teško iskoreniti jer je često povezana i sa psihološkim stanjem, piše portal 24 sata.hr

Bakterije ispod noktiju dodatni su problem jer se prenose u organizam, pa ako je imunitet oslabljen, dolazi do razvoja bolesti. Osim bakterija, vrlo često se na neopranim rukama dece mogu naći i brojni paraziti, poput glista, koje takođe tim putem ulaze u organizam i izazivaju bolest.

I virusne bradavice često se pojavljuju na prstima. Lako se prenose, pa stalnim stavljanjem prsta u usta možemo da proširimo bradavice po licu i ustima. A otkidanje mekih tkiva oko nokta zubima stvoriće ranice i oko noktiju, što dovodi do crvenila, otoka i gnojenja jer su ogoljeni izgriženi nokti podložni infekcijama.

Top 5 saveta za savladavanje loše navike:

1. Vodite dnevnik

Kako biste prepoznali u kojim situacijama najčešće grizete nokte, vodite dnevnik i u njega zapisujte da li se to događa kad vam je dosadno, ispred TV-a ili kad ste u stresnoj situaciji…

2. Zabavite ruke

Kad vas uhvati nervoza, zabavite ruke drugim stvarima: naučite da pletete, držite u ruci kuglicu plastelina pa izrađujte oblike, nabavite antistresnu lopticu ili rešavajte ukrštenicu.

3. Pomaže i flaster

Zamotajte prste flasterima ili lepljivom trakom sa obe strane – tako ćete teže doći do noktiju, a ukus će biti neugodan. Stariji mogu da isprobaju narodne trikove umakanja prstiju u ljutu papriku.

4. Zdrave grickalice

Pokušajte da svaki put kad posegnete rukom prema ustima, umesto noktiju grickate krišku jabuke ili neko koštunjavo voće.

5. Odlazak kod lekara

Ako ništa drugo ne pomaže, razmislite o odlasku kod psihologa. Imajte na umu da to nije nikakva sramota. Psihoterapija može biti korisna jer ćete tako rešiti uzrok problema.