Idealno posle praznika: Proveren način da se rešite sala i zimskog umora

Nova godina i Božić su prošli, a ostaci đakonija sa prazničnih trpeza su već nestali… Uživali ste u iću i piću, častili se bez krivice, odmarali i… šta sad? Osećate se umorno, tromo, a salce se ponovo nataložilo… Postoji rešenje, a to je dijeta Monike Grenfel!

Režim ishrane američke nutricionistkinje Monike Grenfel će vam pomoći, ne samo da mršavite sedam kilograma svakog meseca, već i da pobedite zimski umor!

Osnovni principi

Jelovnik se sastoji od tri glavna obroka i jedne užine. Ukupna dnevna kalorijska vrednost ne bi trebalo da prelazi 1.200 kcal. Jelovnik se bazira na namirnicama koje imaju dvostruko dejstvo – tope masne naslage i otklanjaju umor. Kad ste iscrpljeni i umorni, najbrži način da se “podignete“ je da pojedete neku energetsku tablu (bonžita i slično), pecivo ili šećer u nekom obliku. Međutim, ovakav tip energetskih pokretača ima kratkotrajno dejstvo, a uz to taloži masne naslage.

zena-kolacThinkstockPhotos-492038290

Šta možete da jedete?

Da biste bili zdravi, vitki i u formi, potrebno je da u telo unosite hranu bogatu različitim nutrijentima, kao što su ugljeni hidrati, vlakna, fruktoza, „dobre“ masti i sl. U praksi, to znači da ćete jesti skoro sve povrće (pažljivo sa skrobnim i mahunarkama), voće (izbegavati ono sa visokim procentom šećera), obrano mleko i mlečne proizvode, jaja, posno juneće i goveđe meso, ćuretinu i piletinu, ribu i morske plodove, integralne žitarice, biljne čajeve, kafu, orašaste plodove i semenke… U zabranjenu hranu spadaju alkohol i direktan šećer, a budite oprezni s masnoćama (sporo se vare i oduzimaju energiju), kao što je kožica na mesu i sl.

Pravila

Za najbolji efekat ove dijete potrebno je da se pridržavate nekoliko jednostavnih pravila.

* Ugljene hidrate uzimajte pre podne kad je metabolizam najbrži. Tako će se brže svariti, a nećete se osećati tromo.

* Ukoliko se vaš obrok sastoji od proteina i ugljenih hidrata, obavezno prvo pojedite proteinsku hranu. Tako ćete ubrzati metabolizam i smanjiti vreme i energiju potrebnu na varenje UH…

Koja su to joj važna pravila, kao i primer jelovnika, pogledajte OVDE.