Najnovija pesma Jelene Karleuše "Muškarac koji mrzi žene" mogla bi uskoro da postane predmet sudskog spora, budući da izdavačka kuća "SM Entertejment" najavljuje tužbu protiv srpske pevačice. Reč je o produkcijskoj firmi koja zastupa južnokorejski bend "Shinee", čiji hit "Lucifer" je, kako kažu, Karleuša obradila! "Ova izdavačka kuća smatra da je njena nova pesma očigledan primer plagijata i da će oni preduzeti sve pravne mere protiv srpske pevačice, a sve sa ciljem kako bi zaštitili svoja autorska prava i prava grupe ‘Shinee’," piše azijski sajt www.allkpop.com. U daljem tekstu se naglašava da ovo nije prvi put da neko "pozajmi" melodiju nekog njihovog izvođača i kao primer navode hit "Genie", koji je obradila uzbekistanska pevačica Dinejra 2009. godine, protiv koje je takođe podneta tužba. Da je ova produkcijska kuća ozbiljna u svojim namerama svedoči i to što su medijima poslali i zvanično saopštenje u kojem najavljuju da će se pozabaviti ovim slučajem: “Od naših izdavača iz Amerike dobili smo potvrdu da su povređena autorska prava, te ćemo tim povodom preduzeti sve neophodne pravne akcije.” 
U međuvremenu, oglasila se i autorka muzike Bebe Reksha, koja je na svom “twitter” profilu ostavila poruku: “Samo zato što je tvoja pesma na drugom jeziku, nije OK da kopiraš moje melodije! Plagiranje u muzici mora da prestane!” S druge strane, portparol Jelene Karleuše, Zoran Birtašević, kaže za „Alo!“ da je njena nova pesma autorska, a da je za sporni deo refrena dobijena dozvola od kompozitorke: “Pesma ‘Muškarac koji mrzi žene’ je autorska, osim što je za refren upotrebljen deo aranžmana numere kompozitorke Bebe Rekshe, što je sasvim normalna stvar i u svetskom šou biznisu. Uzmimo na primer Rijanu, koja je upotrebila deo pesme Majkla Džeksona. S obzirom na to da Jelenina pesma nije objavljena ni na kakvom nosaču zvuka, ne postoji osnov za tužbu. Ljudi iz našeg menadžmenta u direktnom su kontaktu sa kompozitorkom pesme i ovih dana očekujemo i prenos autorskih prava. Svu medijsku pompu u Koreji bih protumačio kao uobičajen marketinški potez promovisanja njihovih izvođača,” istakao je Birtašević.

 

Izvor: “Alo!”