_MG_0024

Pratite live stream

Sve prezentacije predavača koji su danas učestvovali, od sutra pronađite na linku:

http://novaenergija.rs/saopstenja/

Vidimo se 2016.

Ovim je završena regionalna konferencija “Nova Energija“. O čemu smo sve govorili, šta smo naučili i zaključili, kao i sve fotografije prethodnih dana pogledajte u nastavku teksta i ovde PRVI DAN, DRUGI DAN.

tvit 40

19:10

Gordana Čomić: “Hajka na zaštitnika građana je samovolja. To je paradigma koja je dobila odjek i na društvenim mrežama. To je nažalost paradigma celog našeg društva. Društvene mreže su odabrale da se ne ćuti. Ja sam dužna da trpim kritiku jer sam na javnom poslu. I novinar mora da pita i ima pravo.”

Slobodan Georgijev: “Stvara se ta iluzija, pošto je politički prostor usisan, i ne mogu da osvoje ovaj mali prostor, onda kažu da su oni naši protivnici. Nisu opozicija društvene mreže.”

Predrag Novković: “Mi smo onlajn radio i potpuno se podrazumeva se da svaka informacija koju plasiramo u programu plasiramo i na društvenim mrežama. Možemo mi da organizujemo neku akciju koja će nas da plasira šire od jednog medija.”

tvit 46

tvit 45

Ruža Ristanović: “Na društvenim mrežama smo sami svoj urednik. Ako vas prate neko relevantan, možda će se neka vaša onlajn akcija, prebaciti u oflajn. To je odlična prilika da neke akcije ostvare.”

18:58

Gordana Čomić: “Moji drugovi i drugarice političari i političarke ne znate koliko se plaše društvenih mreža. Ja samo čekam da čujem tu naredbu zaustavite taj Fejsbuk, Tviter. To je strah od dijaloga. Na onlajn se temelji kakav takav dijalog. Ono što vam se dešava na društvenim mrežama, to je ono što vam se dešava u privatnom životu.”

tvit 44

Slobodan Georgijev: “Nema mišića u postovima na društvenim mrežama, to je izmišljeno da bi se tome dala mala fama. A onda to prija i ovima na društvenim mrežama kako bi mislili da su uticajni.”

_MG_1762

Ivan Lalić: “Naš se  marketinški portfolio se toliko prebacio na društvene mreže, prvenstveno zbog brzine. To neko vreme za print, bilbord, idejno rešenje, gubite korak. U kampanjama na društvenim mrežama vidimo jedini spas.”

_MG_1727

18:40

Predrag Novković: “Oradio je najmlađi medij RTV-a, zadatak nam je da imamo te neke funkcije koje nemaju komercijalni mediji. Naša ideja je bila da ponudimo neke sadržaje koji mladima nisu ponuđeni. Naše učešće na RadioBattle, održano u Italiji, reč je o takmičenju radio stanica evropskih javnih servisa. Ušli smo u finale, nažalost po nas to finale je bilo kada je bio Dan žalosti. Tviter je bio medij na kojem se glasalo za Oradio. Imali smo mogućnost da na Tviteru animiramo slušaoce i uspeli smo da za kratko vreme, nekoliko sati, da animiramo više ljudi nego što imamo pratilaca. 16.000 tvitova smo imali to veče. To je vrlo jasan pokazatelj koliko je konkretna akcija uspela da ujedini ljude pri tom su prepoznali tu priču kao očišćenu, bez politike.”

tvit 42 tvit 41

_MG_1724

Ruža Ristanović: “Filip Vukša je fantastičan primer angažmana na društvenim mrežama. Svašta su nam donele, I voajerizam. Mislim da su one jedna kolektivna psihoterapija. Daje vam priliku da nešto promenite.”

_MG_1714

18:35

Gordana Čomić: “Društvene mreže su dale rezultat. Tri rezultata su vam vidljiva: brzina informacije, ljudi će da pronađu nove načine da te informacije upotrebljavaju i zloupotrebljavaju, internet je velika biblioteka, ili da živite pasivno ili da listate sve to. To je društveni angažman. Svako ko misli da je samo akter ili recipijent, greši. Meni je to kanal da ljudima dam informacije.”

_MG_1695

Aleksandar Protić: “Taj uticaj je veoma opipljiv. Fejsbuk bi bio treća najveća država na svetu. Svake sekunde se jedan Linkedin profil se otvori. Svaki peti par se upozna preko društvenih mreža.

tvit 43

_MG_1697

Slobodan Georgijev: “Nisu društvene mreže i blogovi krenule zato što je neko hteo da zaradi. Već zato što je neko nešto rekao da kaže. Kod nas su društvene mreže jedina platforma za razgovor. Mi nemamo razgovor, to je ono što ljude tišti.”

_MG_1775

_MG_1772

18:25

Sledi poslednji panel – Bilans angažmana na društvenim mrežama: Da li je moguća E-Revolucija?/ Moderatorka: Jovana Gligorijević, “Vreme” Učesnici: Slobodan Georgijev, BIRN; Gordana Čomić, narodni poslanik; Predrag Novković, oradio.rs, Ivan Lalić, Mikser House; Aleksandar Protić, Tesla Global Forum; Ruža Ristanović, AIM

tvit 47

18:17

Saša Đorđević: “Telekom je ušao u ovaj sistem. Nudi vam softver i platformu. Još uvek se pitate šta će to meni. Ne morate da razmišljate gde ćete da nabavite hardver i softver. Sve je tu. Ne razmišljate da li se greje, da li ima hlađenje. Sve što se desi na vašoj Cloud platormi će biti zaštićeno. Oblak je zmaj.”

_MG_1631

Saša Đorđević: “Od velikog broja protivnika ćete čuti da je Cloud nebezbedan. Sa Clouda nikada ne mogu da vam uzmu podatke.”

tvit 41

18:09

Saša Đorđević: “Cloud je uzela sve te vaše mašine, odnela ih negde gore, u nebo i ponudila vam utikač. Vas je Cloud oslobodio stega, mašina, struje… Kreće se od infrastrukture, mašina, kompjuter. Imate platformu as a service. Imate softver as a service. To je virtuelna mašina.”

Sledi predavanje Saše Đorđevića, šefa službe za razvoj ICT usluga SOHO/SME segment: Poslovanje u Oblaku

_MG_1556

17:34

tvit 39

Branimir Brkljač: “Koja budućnost medijskih agencija? One su se pretvorile u banke svojih klijenata. Budućnost advertajzing agencija je nestajanje. Taj posao posredovanja u kreiranju i distribuciji ideje je gotov. Radio se danas transformisao u neku vrstu podcastinga. A televizija će biti samo “just another screen”. U njoj će sedeti inženjeri koji prikopčavaju kablove.”

_MG_1549

tvit 38ž tvit 37

Branimir Brkljač: “Ubeđivanje čoveka u kupovinu je prošlost. Sada morate da razumete šta čovek želi, da biste mu svoj proizvod prodali. Stvar je da napravimo proizvode koji ljudi hoće.”

17:23

_MG_1535

Branimir Brkljač:”Glavna razlika koja je donela promene jeste ukidanje granice između ličnog i privatnog. Mi danas imamo fobiju da ćemo izgubiti telefon. Kao strah od letenja. To što je privatno postalo javno promenilo je čitam sistem oglašavanja. Pitanje je da li je Fejsbuk danas masmedij ili privatni medij. Živimo u vremenu znanja bez razumevanja.”

tvit 36 tvit 35

Branimir Brkljač: “Reklamu treba da ponavljaš dovoljno dugo da ubediš da je to što prodaješ dovoljno dobro, tako je na početku funckionisala Studio Moderna. I to je uvek uspešno.”

_MG_1578

17:10

Sledi case study Branimir Brkljač

tvit 34 tvit 33

_MG_1280

_MG_1262

_MG_1269

_MG_1271

U sali “Malo jezero” traje RNIDS program: Pitajte.rs
Edukativni program RNIDS-a o svemu bitnom za nastup na Internetu, kroz konsultacije uživo sa internet profesionalcima i online pitanja publike, postavljenim preko sajta www.pitajte.rs i heštega #pitajters.

17:02

Maja Mačković: “Reklama koju sam zapamtila i to dok sam bila trudna, a izuzetno je glupo jer je reklama za Domestos, i ja sedim ispred televizije i plačem kao dete. Upravo to, emocija.”

16:57

Tatjana Vojtehovski: “Mene su učili da je naučno dokazano da nas na pamćenje teraju emocije. Kupiću taj proizvod sa reklame, ukoliko mi je to važno, ukoliko sam emocionalno povezana sa reklamom.”

tvit 31 tvit 29 tvit 30

Sandra Simonović: “Ako imamo reklamu kojoj smo oduševljeni, a ne sećamo se za šta je, ne ureže nam se u pamćenje, ta reklama je promašena, koliko god dobra bila. Imam utisak da se danas reklame prave da budu viralne, a ne da prenose poruku.”

_MG_1349

Ekrem Dupanović: “Nije mi jasno zašto nam agenciju šalju poruke da im damo što manje para, a tako ćemo dobiti uspešnu reklamu. Jer se hvale kako su napravili velike reklame sa malo sredstava.”

tvit 32

16:43

_MG_1352

Vladimir Čeh: “Imamo efikasnost reklama. S druge strane tu su festivali gde se ocenjuje kreativnost reklama. Oglašavanje je umetnost ubeđivanja, onda kad poruke prave umetnici, što nije slučaj. A na prvom mestu ona mora biti efikasna i mora da proda.”

_MG_1360

Ekrem Dupanović: “Danas klijent odlučuje da li je neka reklama dobra ili ne. U poziciji smo da nam odluke donose oglašivači, sad da li je to dobro ili ne. ”

16:28

_MG_1432

Tatjana Vojtehovski: “Dobra reklama je ona koja proda proizvod. Tačka.”

tvit 28

tvit 26

_MG_1351

Maja Mačković: “Svako malo se spominje “kakanje kod Karla”. Uticaj je ta reklama imala, a koliko se prodavao proizvod to je već drugo pitanje.”

tvit 25

Panelisti i publika gledaju 10 najbesmislenijih reklama na Balkanu

_MG_1407

16:12

Sledi panel – Diamonds & Rust: Regionalne kampanje koje su nas oduševile, zgrozile i ostavile ravnodušnima  by “Noć reklamoždera”

Moderator: Kristina Ercegović, Zaokret, Zagreb; Učesnici: Tatjana Vojtehovski, Beograd, Ekrem Dupanović, Media Marketing; Vladimir Čeh, iio.rs, Sandra Simonović, MarketingITD; Srđan Stanković, znachi.com; Maja Mačković, MigMamma

_MG_1332

16:05

Lea Stanković: “Mnogi su predvideli smrt televiziji, i dešava se dosta aktivacija po šoping molovima, ali one su uspešne kada postanu viralne na internetu. Ali imate i situacije u kojima se neki brendovi za koje nikada ne biste rekli, izaberu oglašavanje na televiziji. To je npr. uradio Android.”

_MG_1304

tvit 27

Lea Stanković: “Primenjena umetnost je prvi trend u oglašavanju. To se najviše vidi u tv spotovima i kreativnim rešenjima. Sledeći trend su brendovi koji sami sebi daju mnogo velike ciljeve, tipa automobila koji se sami voze. A oglašavaju se tako što u video spotu devojka momku želi da kaže da ga voli. Sledeći trend je boljitak sveta od vašeg brenda. Neke kompanije pokušavaju da iskoriste svoje proizvode da poboljšaju okruženje. Rešavanje problema u jednom gradu – neki oglašivači koriste kampanju da poprave neke stvari.”

_MG_1307

tvit 24

U toku je pauza za ručak, pa case study Lee Stanković

tvit 23

_MG_1153

Ovim predavanjem je završen program u sali Holiday Club

Jelena Dinić: Operativci na terenu su i dalje nezamenljivi.

_MG_1222

Jelena Dinić: NSA pokriva Severnu i južnu Ameriku, Britanska služba pokriva evropu uključujući i Srbiju. Morestov u Britaniji prikljupa sve informacije.

Jelena Dinić: Meka moć države se ogleda u uticajima u međunarodnim organizacijama. Špijunski sistem ECHELON čini sistem pet zemalja engleskog govornog područja. Kičma ovog sistema je američka agencija.

_MG_1221

U sali Holiday Club u toku je predavanje ECHELON-Globalni komunikacijski sistem za nadzor, govori Jelena Dinić.

14:36

Ana Ristić: “Koliko je predstavnika agencija u publici pozvalo svoje klijente na ovu konferenciju? Ja kada sam bila klijent mene niko nikada nije pozvao. Mi ne širimo znanja, iskustva. Previše straha da očuvamo naše pozicije.”

tvit 21

14:27

_MG_1127

Beba Dragić: “B92 se kreće u komercijalizaciji sadržaja na tv, ali uz informativnu redakciju koja je i dalje brend. I dalje ne odstupamo od jake informativne redakcije. Ali gradimo ostatak programa uz satiru, Zorana Kesića i Mićka Ljubičića. Sve je rezultiralo pozitivnom reakcijom kod oglašivača.”

_MG_1147

Ana Marković: “Mi edukaciju naših klijenata radimo sami. Nije to učenje pameti, već pričate sa njima na istom nivou. Zaboravili smo u medijima da su klijenti, agencije da smo u istoj čorbi da svi radimo za isti cilj. Vi preko noći možete postati veliki i tako stvarate saradnju i poverenje. TAko su veliki klijetni postali mali jer nisu poštovali međusobnu saradnju. Zaboravili smo personalnu stranu komunikacije. Hajde da rasporedimo para koliko imamo.

tvit 20

14:12

_MG_1151

Marin Šimurina: “Te priče o krizi traju od 1980. godine. Imamo krizu znanja od kad postojimo. Kriza nije u parama, već u znanju. Digital donosi revoluciju u advertajzingu. Sve više se odvaja para za digital jer je prestala prodaja magle. Digital je jako dobra za oglašivača, imate tačnu korelaciju, imate dvosmernu komunikaciju. Jako je potrebna negativna reakcija potrošača, to unapređuje proizvod. Digitalizacijom svi smo konkurentni jedni drugima.”

_MG_1196

Ana Ristić: “Crnogorsko tržište je malo realnije, jer nema mnogo promena. Digital iznosi samo 7%. Dešavalo se da je digital rastao na uštrb printa. Dobili smo novi alat za koji smo novac uzimali od postojećeg budžeta, a ne od novog. Mora da postoji dodatni budžet. Preko 50% stanovništa ima Fejsbuk, a samo 11.000 Tviter. 43% ljudi ne koristi internet u Crnoj Gori. Crna Gora je lider u korišćenju smartphone. Samo 14% njih je kupovalo preko interneta i to uglavnom knjige.”

tvit 22

39 26 27 29

13:58

_MG_1141

Ana Kovačević: “Ne postoji jedan analitičar koji prognozira pozitivan ekonomski razvoj. Sve je više učesnika koji treba da podele jedan kolač. Sve je manje proizvodnje, sve je više puke trgovine. Ako je sve palo, ne možemo da pričamo o rastu medijskog budžeta. Ako nismo na palici, ako nemamo dobru cenu, nećemo biti deo konzumacije. Radimo za prodaju ne za uspešnu kampanju.”

_MG_1130

Marija Karan:”Sada imamo stanje šoka na tržištu, to nije samo kriza. Komotno smo se ponašali u kriznim godinama i mediji i klijenti i agencije. Malo smo zapustili to tržište i nismo ga napravili boljim, već smo učinili da su televizije najmasovniji mediji, a paradoks je da svi žive od te televizije, a niko ne vodi računa o televiziji. Mi smo televizijski razmažena publika, naučili smo ih da gleda smo kvalitetan program. Imamo porast interneta, jer televizija to više ne može da prati. I prolazi samo dobar sadržaj. Ono što je problem jeste da para nema. Nismo složni, to je otežavajuća okolnost, ni mi među medijima, a nisu složne ni agencije. Time smo svi ugrozili funkcionisanje tržišta.”

_MG_1168

_MG_1121

13:53

Počinje panel Nekako s proljeća 2015: Klijent, agencija, istraživač, prodavac i medij. Moderator: Marina Kosanović / Učesnici: Marija Karan, Prva TV; Ana Marković, Adria Media Group; Ana Kovačević, Delta Food Processing; Marin Šimurina, Grey; Beba Dragić, B92; Ana Ristić, Hipotekarna banka; Milan Kovačević, Gemius

13:50

_MG_1115

Predrag Kurčubić: “Jedino što raste je investicija u digital. Trećinu budžeta 2018. činiće digital. Ljudi su non-stop na telefonu. Više nemate standardnu kampanju. Aktivizmom preko socijalnih mreža i kod nas stvari mogu da se promene.”

tvit 19

 

13:37

Predrag Kurčubić: “83% internet zajednice smatra da pristup internetu treba da bude ljudsko pravo, kao što je urađeno u Finskoj. Više od 60% ljudi koristi internet u Srbiji, 40% svakog dana, pristup preko mobilnog ima skoro trećina stanovništva. Glavni izvor informisanja je i dalje televizija. Ali, to se polako menja. Svaki četvrti stanovnik Srbije ima smartphone. Nismo napredovali sa korišćenjem tablet računara. Preko 2 miliona ljudi u Srbiji koristi Fejsbuk, Tviter je na 400.000, isto toliko i Instagram.”

_MG_1110

13:30

Sledi panel – Nekako s proljeća 2015: Klijent, agencija, istraživač, prodavac i medij / Uvodničar: Predrag Kurčubić, IPSOS

13:25

Aleksandar Ašković: Mora biti što više tagova, to je krucijalna stvar! Naslov video clipa je veoma bitan! Što više pregleda, to više para. Da bi zaradili više para, treba praviti što više klipova, uploudovati mnogo materijala i to raditi redovno, jer You Tube to prepoznaje. Treba vam šest meseci da bi počeli da zarađujete pare, treba imati strpljenja i zarada će stići.

_MG_1034

Aleksandar Ašković: Muzika sa You Tuba se ne može koristiti. Pozadinska muzika je bitna za klip. Bez društvenih mreža nema uspešnog You Tube kanala.

Aleksandar Ašković: Publika nije verna, oni gledaju sve što je postavljeno. Zavisno od izbora jezika, može da raste zarada. Ako se izabere srpski zarada će biti deset puta manja.

Aleksandar Ašković: Za pravljenje snimka, koji će se kačiti na kanal, dovoljan vam je mobilni telefon. Kada kanal zaživi treba da kupite kvalitetniji foto-aparat.

_MG_1035

Aleksandar Ašković: Virulni sadržaj se deli. Na You Tube-u treba da smislite originalnu temu za video zapisa koji želite da okačite.

Aleksandar Ašković: Google + je bitan za vaš you tube kanal. Vrlo je bitno da imate što više ključnih reči, pomoću kojih će vas ljudi izguglati. Sadržaj mora biti originalan.

Aleksandar Ašković: You Tube je drugi pretraživač na svetu. Svakog minuta se uplouduje 300 sati materijala. Svako može biti kreator na you tube. Od pre desetak dana google je omogućio da se i u Srbiji može zaraditi na ovaj način. Svako ko ima googl account automatski ima svoj you tube kanal.

_MG_1083

U sali Holiday Club u toku je predavanja “Nemate posao? Evo kako da zaradite novac od You Tube iz Srbije“, govori Aleksandar Ašković 

13:20

_MG_1061

Iva Đurković: “Vaše poruke moraju da budu organizovane u sadržaj, ako kreirate posebne veze i iskustva povezaćete se sa svojim potrošačima.”

tvit 18

Iva Đurković: “Polovina svog sadržaja je na mobilnim uređajima. Moramo da budemo sigurni da sve što radimo bude optimizovano za mobilne telefone.”

13:06

Iva Đurković: “Poruka kroz jedan kanal danas više nije dovoljna. Radili smo šta su glavni trendovi potrošača kako bi ih bolje upoznali. Potrošači danas žele optimizovan život, brendovi koji nam štede vreme. Brendovi moraju da budu relevantni u životima potrošača.”

_MG_1059

Iva Đurković:” Vaše tržište je onoliko veliko koliko vi želite. Morate da znate kome se obraćate, ne samo da je poznajete, već i razumete. To je danas teže nego što je ikada bilo. Danas komunikaciju morate da planirate tačno za ciljnu grupu kojoj se obraćate. Danas je tehnologija sastavni deo života vaše publike. Nikada nismo imali veću dostupnost informacija nego danas, u toj šumi komunikacija da biste se čuli je da praktično da nađete način kako ćete moći da ugrabite nečiju pažnju.”

tvit 14 tvit 13

12:58

Nakon pauze za kafu na redu je case study – Iva Đurković, OMD

tvit 17

tvit 16 tvit 15

12:57

Đorđe Grujić: Kontent marketing znači biti posvećen kupcu! Dobar kontent google vidi i tako dobijate bodove. Svi kriju cenu a ljudi na internetu baš traže cenu koja je najbitnija jer ako imate dobar proizvod sa primamljivom cenom ljudi će se odlučiti za vas i vi ćete prodati proizvod.

_MG_1005

Đorđe Grujić: PR kontent marketinga je isto tako bitan, gde ljudi svojim predstavljanjem promovišu neki proizvod se šeruje na internetu i dobija veliki broj pregleda i tako se pravi velika promocija.

Đorđe Grujić: Izgraditi poverenje kupca je veoma bitna stavka! Komuniciramo kroz naslove i sliku privlačimo publiku, koja iz znatiželje poželi da vidi o čemu se radi. Video kontent je bitan za predstavljene nečega što se još nije pojavilo na tržištu.

_MG_1003

Đorđe Grujić: U svetu se smatra da je ovakav vid marektinga budućnost i generalno ljudi sve više pribegavaju da putem interneta tragaju za željenim proizvodima. Definisati strategiju kontent marketing i pridržavati se plana je ono što je najbitnije u ovom poslu.

Đorđe Grujić: Mi smo digitalna agencija iz Zrenjanina imamo gradski portal „iloveZrenjanin“. Šta je kontent marketing, pa upravo promocija proizvoda gde kupac traži vas i to je ono što ima sve veću ekspanziju i daleko ima većih prednosti od klasičnog marketinga.

_MG_1002

U sali Holiday Club u toku sledi predavanje Đorđa Grujića na temu: Strategija kreiranja online sadržaja u službi prodaje!

12:20

Ivan Duševljak: Honorarni poslovi imaju svoje prednosti i svoje mane. Biraju poslodavce i poslove, kreiraju svoje vreme, dok su mane u vidu nestalnih primanja, nesigurna naplata. Sa naše tačke gledišta mikroekonomija može da se razvija i postane sa vremenom jak makroekonomski faktor. Nama treba edukacija ljudi, kao i dualno obrazovanje, naši honorarci su naši mediji jer se vesti šeruju preko profila na društvenim mrežama, ali naravno da bi nam trebala viša medijska pažnja.

_MG_0853

Ivan Duševljak nam je približio u čemu se sastoje mane, prednosti kao i problemi na koje nailaze honorarci.

Vasilije Leković: Svakog dana u podne predstavljamo jednog honorarca na našem sajtu i time ih promovišemo. Posete našem sajtu kao i naših profila na društvenim mrežama imamo veliku posećenost. Problem sa kojim se susrećemo je nedovoljna informatička obučenost. Ljudi su generalno jako slabo informisani o ovakvim ponudama na internetu.

_MG_0862

Vasilije Leković: Na sajtu imate profile honorarnih radnika, što olakšava kompanijama posao prilikom traganja potencijalnih radnika. Aspekti socijalnih mreža kao kanal komunikacije je postao široko prihvaćen, zato smo se odlučili za direktan pristup i predstavljane putem javnog profila.

Vasilije Leković: Projekat honorarci.rs je prva internet platforma honorarnih radnika, gde mogu da komuniciraju međusobno i podele svoja iskustva. Naš „home page“ ima trideset kategorija gde možete da vidite ponude honoraraca, u svim sektorima.

_MG_0847

U sali Holiday Club počelo je predavanje o sajtu Honorarci.rs, predavač je Vasilije Leković.

12:32

Komlen Lalović: Postoje dva osnovna algoritma u programu, ideja je sledeća, radi skeniranje prsta majke i bebe. Upoređuju se podaci trenutno skeniranih i podataka dobijenih na rođenju. Nekim pravilnikom bi se uredilo postupanje u porodilištima, zainteresovane su i zemlje u regionu za ovaj patent, ali nadam se da će naša država prepoznati značaj ovog projekta i da za par godina nećemo uvoziti ovaj produkt iz inostranstva.

Komlen Lalović: Prilikom skeniranja otiska majke i deteta dobija se ID zapis koji je unikatan, tako da se ne ponavlja ni za koga drugog. Niko neće moći da pristupi tuđim podacima.

_MG_0798

Komlen Lalović: Minucije kod bebe se razvijaju još u majčinom stomaku. To su završeci linija na otisku prsta. Planira se da majka i dete daju otiske odmah nakon rođenja deteta. Uređaj vrši zatim šifrovanje otiska na osnovu čega se dobije pin kod, koji bi bio dostuopan samo majci. Uređaj bi takođe isključio mogućnost ljudske greške.

Komlen Lalović: Ideja je da se spreči krađa ili zamena beba u porodilištu. Uređaj bi trebalo da reši problem indentiteta bebe koja se rodi, a u medicini bi doveo do napredka.

_MG_0794

U sali Holiday Club toku je predavanje „Predstavljanje patenta: uređaj za biometrijsku indentifikaciju roditeljstva-materinstva“. Predavač je Komlen Lalović.

20 17 19

12:25

_MG_0880

_MG_0875

tvit 12

Dragan Timotijević: “Nivo fizičke prodaje je sad nivo onlajn prodaje, i to smo ostvarili nakon dve godine.”

_MG_0918

Aleksandar Nastevski: “Blogeri mogu pomoći itekako prodaji, ali ne može sve prodati putem bloga. Kada kupujemo tehniku jako nam je bitno šta misle neki drugi o tome, dok kad kupujemo patike to nije bitno. Sve više radnji angažuje blogere za promovisanje njihovih proizvoda.”

_MG_0913

tvit 11

Zorana Jovanović: “Ja od Jutjuba zarađujem od svakog videa preko strane agencije. A od bloga u zavisnosti od posete. Jako često postujem na Jutjubu, oko 25 videa mesečno, tako da od Jutjuba uzmem velike pare, ali pojedinačno to nije velika količina. Na blogu određena stvar košta fiksno, tako da mi se svede na isto, čak mi je pola-pola. Ne želim negativnost na videima, jedno je konstruktivna kritika, a drugo je pominjanje porodice i to je razlog zašto sam ugasila komentare na Jutjubu. Kada bi morala da biram između bloga i Jutjuba, izabrala bih Jutjub jer mi je lakše i brže da ga uradim.”

_MG_0924

12:17

Goran Aničić: “Preporuka za buduće blogere je da blogoju na nekom stranom jeziku, jer blogovanje na srpskom donosi malo novca. Direktnu prodaju niko ne zna dok je ne nauči, gledajte šta drugi rade.”

Vladimir Stanković: “Da bih uspeo, ja sam mnogo učio od drugih. Moj blog ima preko 1600 unosa i 16.000 komentara. Učeći od onih koji znaju promociju uspeo sam da samog sebe pozicioniram i budem vidljiviji i da dobijem neki sitan novac od blogovanja. Krediti su me sprečili da napustim stalan posao i živim samo od blogovanja. Blogere moramo uvažavati i ispoštovati ih novcem.”

_MG_0912

tvit 10

15

Dragan Močević: “Dobar blog može da generiše nova radna mesta. Postoje blogeri koji ne samo da dobro žive od bloga, već i otvaraju nova radna mesta. Nedovoljno se koristi potencijal specifičnih niša. U BIH ima dva do tri blogera, koliko poznajem situaciju u regionu Srbija je najviše odmakla. ”

_MG_0900

11:59

Zorana Jovanović: “Ja radim sa više PR agencija, kod nas i u inostranstvu. Ne radim klasične sponzorisane postove, već u vidu slika na Instagramu. Klijent se javi agenciji i agencija zove mene. Druga stvar je sa agencijama iz inostranstva i PayPal je to mnogo olakšao. Treća stvar je modna agencija i dizajneri gde ja obučem neki njihov komad, objavim fotku, linkujem sa svog bloga na njihov sajt. Ja isključivo živim od bloga, sada naplaćujem i pojavljivanje na event-ovima. U početku ne može da se živi, prve dve godine sam to radila iz ljubavi, bez novca, sada je manje postova na blogu nego ranije, jer sam  počela da pravim selekciju. Ne ubacujem sve samo da bih uzela novac, sve mora dobro da se proveri. Svi klijetni koji su radili sa mnom su bili zadovoljni.”

tvit 9

_MG_0887

Maja Petrović: “100% od bloga ne može da se živi, ali od pratećih aktivnosti može. Jer to otvara vrata za učešće u drugim projektima. Ima novca od pisanja tekstova, sve više i više. Uglavnom kontaktiraju agencije. ”

_MG_0891

Goran Aničić: “Može da se živi od bloga u Srbiji ali je potreban ogroman rad, ali morate biti jako fokusirani, poznavati svoju temu, pronaći svoju nišu, ne postoji uspeh preko noći. Ne može od dva blog posta da se zaradi. I da se tu stane. Strast, upornost, rad. I uspeh je garantovan.”

_MG_0871

Zorana Jovanović:” Ko kaže da od bloga ne može da se živi laže, jer ja izdržavam sebe, svoju majku, putujem, kupujem torbe i odlično živim.”

_MG_0943

_MG_0813

11:47

Počinje panel – Mission (Im)Possible: Živeti od bloga i e-prodaje

Učesnici: Goran Aničić, Color Press Grupa; Zorana Jovanović, modna blogerka; Dragan Timotijević, eparhija.rs; Maja Petrović, Vitkigurman.com; Aleksandar Nastevski, NB Soft; Dragan Močević, Prime; Mr Vladimir Stanković, dedabor.com / Moderator: Miloš Petrović, bloger

11:41

Igor Savić: Mi svojim klijentima nudimo pristup, što je suština našeg rada.

Igor Savić: Fabrika Word uvek traži razvoj tehnologija i ljudi. Tržišta sa kojima sarađujemo iz inostranstva su bolja jer daju duže rokove i veće budžete.

Igor Savić: Države koje su o ovoj oblasto konkurencija Srbiji jesu Češka, Ukrajina, Rumunija, Bugarska, Španija i Portugalija.

_MG_0785

Igor Savić: Radimo digitalne proizovde kao što su aplikacije, sajtove, print rešenja, video projekte. Srbija nije jedina koja se bavi digitalnim izvozom.

Igor Savić: Kompanija Fabrika World postoji već tri godine. Počeli smo 2011. Godine a prvi klijenti su bili iz Engleske. Prepoznat je kvalitet uslige. Zatim se razvoj proširio na svet. Ideja je da se pokrije širi spektar tržišta.

_MG_0779

U sali Holiday Club u toku je predavanje „Fabrika World: Da li je digitalni izvoz spas?“ Predavač je Igor Savić.

11:38

Dragan Varagić: “Native advertajzing je budućnost, pisanje kreativnog sadržaja, sponzorisanog, ali kvalitetnog.”

_MG_0838

Dragan Varagić: “Relevantnost – tako što se obraćate onima koji znaju manje od vas, ono što se iskazali na vašem blogu čitaju i oni koji znaju više od nas. Ali, postaje relevantni kad vas citiraju oni koji znaju više od vas. Ako niste sigurni u nešto, nemojte o tome da pišite, jer nećete o tome imati koristi. Da biste skrenuli pažnju na sebe morate znati o tome o čemu pišete mnogo i da budete drugačiji, da promenite perspektivu onoga o čemu svi pišu. Zatim vidljivost i prodaja.”

11:35

Dragan Varagić: “Problem je što na webu novinari se nazivaju kreatori sadržaja, kao i blogeri. Ako pogledate ponudu, poslovi iz programiranja i kreiranja sadržaja su najtraženiji. Fama o tome da su poslovi programiranja najtraženiji, nije tačna.”

_MG_0843

11:22

Sledi panel – Mission (Im)Possible: Živeti od bloga i e-prodaje: Uvod: Dragan Varagić, bloger

Razgovor sa Lazarom Džamićem predviđen je za 13 časova biće u hotelu Grand, jer je Coca Cola Walk&Talk odložen zbog lošeg vremena.

tvit 8

_MG_0803

11:17

Vladimir Pandurov: “Ako imate ideju u vezi sa nekom aplikacijom, Evropa je spremna da vam da 80% budžeta projekta ako tu aplikaciju dovedete do komercijalizacije. Ako je to dobar biznis plan, Evropa će vam te pare dati bespovratno.”

_MG_0729

11:10

Vladimir Pandurov: “Oko 205 miliona evra godišnje očekuje nas u narednom periodu od EU. Ima para, ima tržišta, ali čini se da digitalni marketing to ne vidi.”

Vladimir Pandurov: “Jako loši igrači su radili marketing na EU projektima, jer kad pitate građane ko je najveći donator u Srbiji, većina će vam reći Rusija. Evropa svake godine odvaja 200 miliona evra samo za Srbiju.”

tvit 7 tvit 6

_MG_0800

10:58

Vladimir Pandurov: “Akcioni plan je jedino što šaljete EU fondovima, donatora ne vidite i samo objave ko je dobio novac. To je vrlo birokratizovan zatvoren proces. Evropa isto funkcioniše na “dogovorimo se”, ali imaju procedure i moraju da se poštuju.”

Vladimir Pandurov: “Priča da nema dovoljno EU projekata je potpuna laž. To govore oni koji su uzeli novac na projektima.”

_MG_0749

10:51

Sledi case study – Vladimir Pandurov: Money Talks: EU fondovi i digitalni marketing

10:45

Katarina Jonev: “Najugroženiji su energetski resursi. U Americi sve svoje sisteme vode kroz računarske mreže, odnosno koriste nove tehnologije i zbog toga su ugroženi.”

Katarina Jonev: “Nemamo međunarodnu konveciju koja se bavi rešavanjem problema sajber bezbednosti u Srbiji. Mali broj država pristupio je međunarodnoj konvenciji.”

Katarina Jonev: “Postoje 3 vrte hakera beli, sivi i crni. Beli su legalni IT stručnjaci koji rade za kompanije, crni su najopasniji koji ruše sajtove, ubacuju viruse.”

_MG_0677

Katarina Jonev: “Kada se otrikla sajber špijunaža u Rusija, shvatilo se da niko nije siguran. Srbija nemaju definisanu sajber sigurnost. U Srbiji se infra struktura ne zasniva na sajber informacijama. U 2013. i 2014. godini u Srbiji je sajber prostor bio ugrožen od strane albanskih hakera.”

Katarina Jonev: “Informaciona bezbednost nam dolazi globalno sa mrežama. Sajber bezbednost nema granice. Ima četiri pretnji sajber rat, sajber … sajber kriminl i sajber bezbednost. Internet prevare su najzastupljenije.”

Katarina Jonev: “Ja ću vam govoriti o sigurnosnim problemima koji se dešavaju u 2015. Godini. U 19. Veku internet je postao javno dobro. Danas ne možemo da funkcionišemo bez interneta.”

_MG_0675

U sali Holiday Club počelo je prvo predavanje na temu “Sajber bezbednost u međunarodnim odnosima”, predavač je Katarina Jonev sa fakulteta za diplomatiju i bezbednost.

10:44

Ivan Stanković: “Uvek gledajte u kom ste vozu. U pogrešnom vozu sve stanice su pogrešne. Preuzmite vaš život u vaše ruke. To je jedino što možete da uradite danas.”

2

10:37

Ivan Stanković: “Napravili smo novu filozofiju, dobro i drugačije. Strategija je 4Z: znanje, zapanjen i zagrižen za svoj posao i zdravlje, bez spletki, dobra atmosfera mora da vlada i zabava.”

_MG_0687

10:27

Ivan Stanković: “Kad nemaš izbora i to je izbor. Tada shvatiš koliko sam možeš da uradiš.”

Ivan Stanković: “Svi koji imaju finansijske probleme, toplo savetujem da uzmete profesionalce, stručnjake. Lekar nikad sam sebe ne leči.”

tvit 5

Ivan Stanković: “Pojma nismo imali kako se rade međunarodni klijetni, ali smo imali vrlo jednostavnu filozofiju “odgovor je da, a da čujemo pitanje”. Pozitivan stav, da krenemo bez znanja, jer da sam znao sve detalje ne bih nikada krenuo i radio.”

_MG_0690

tvit 4

10:15

Ivan Stanković:”Masa ljudi živi tuđe živote. Ne, život je tamo gde si ti. Ako ti se ne sviđa ovde, idi tamo, ali budi realan da živiš svoj život tu gde si. Ako ti se ne sviđa, promeni nešto.”

10:08

tvit 3

tvit 2

_MG_0685

Ivan Stanković: “Ljudi funkcionišu prema “teoriji velike nužde”, jer se pokreću samo kada je gusto. Tako je i Stiv Džobs napravio Apple. Prilika nikada ne kuca dvaput. Naš život je definisan prilikama, čak i onima koje propuštamo.

tvit 1

_MG_0647

10:00

Voditelj Srđan Ilić najavio je predavanje Ivana Stankovića iz Communisa

Digitalni partner trećeg dana konferencije je MTS

09:45

Dobrodošli na treći dan konferencije “Nova energija” koja traje još danas na Kopaoniku, u MK Mountain Resortu.

Ako ste propustili program prvog i drugog dana, prenos iz minuta u minut i sve fotografije pogledajte ovde PRVI DAN, DRUGI DAN

Pratite na Tviteru hešteg #NovaEnergija, putem kojeg možete postavljati pitanja panelistima.

Sve detalje konferencije osim na sajtu www.novaenergija.rs možete da pogledate i na aplikaciji “Nova energija” koju možete da preuzmete na Android marketu.

Pored programa u Velikoj sali u kojoj se trenutno nalazimo, uporedo traju programi i u salama “Holiday Club” i “Malo jezero” koje se nalaze iznad. Program u Sali “Holiday Club” počinje danas u 10.45 dok u Sali “Malo jezero” svakog dana od 12.00 do 14.00 časova traju radionice fotografije.

Konferencija Nova energija okupila je preko 100 predavača i panelista i 900 prijavljenih učesnika koji će od 29. aprila do 3. maja razmenjivati iskustva i stavove o brojim temama vezanim za IT-industriju, e-Prodaju, e-Upravu, digitalni marketing i aktivizmu na društvenim mrežama.

Generalni pokrovitelj konferencije je Coca Cola uz koju se osvežavamo ova 3 dana. Partneri konferencije su kompanije VIP Mobajl, MTS, Regitar nacionalnog internet domena Srbije, Imlek, Don Café i Schneider Electric. Zvanično vozilo konferencije je “Opel” a zvanično pivo uz koje ćemo se osvežavati na žurkama je – “Vajfert”.

_MG_1011

_MG_0714

_MG_0768

_MG_0819

_MG_0980

_MG_0993

IMG_5254

IMG_5249

_MG_0996

Ovako je bilo sinoć na žurki u hotelu Grand, odličnu atmosferu je napravila grupa Kal

_MG_0467

_MG_0476

_MG_0481

_MG_0486

_MG_0492

_MG_0501

_MG_0506

_MG_0511

_MG_0538

_MG_0542

_MG_0545

_MG_0546

_MG_0548

_MG_0554

_MG_0562

_MG_0563

_MG_0572

_MG_0574

_MG_0635

Žurka za kraj! Ovako smo se zabavljali u hotelu Grand poslednje veče konferencije, ponovo uz fantastičnu grupu Kal

Photo 049

Photo 001

Photo 002

Photo 003

Photo 004

Photo 005

Photo 006

Photo 008

Photo 009

Photo 010

Photo 011

Photo 012

Photo 014

Photo 015

Photo 016

Photo 017

Photo 031

Photo 032

Photo 033

Photo 035

Photo 038

Photo 040

Photo 042

Photo 043

Photo 046

Media Clipping

kliping 1

kliping 2

 

kliping 3

 

kliping 4

kliping 5

kliping 6

kliping 7

kliping 8

kliping 9

kliping 10

kliping 11

kliping 12

kliping 13

kliping 14

kliping 15

kliping 16

 

 

 

 

 

Jelena Jovičić, Ivana KaranovićColor press grupa