IMG_7852

Pratite live stream konferencije

Sve prezentacije predavača koji su danas učestvovali, od sutra pronađite na linku:

http://novaenergija.rs/saopstenja/

Završen je drugi dan konferencije “Nova energija”. Pratite nas i sutra, poslednji dan konferencije počinje sutra u 9:45 predavanjem Ivana Stankovića iz Communisa

19:14

Lazar Džamić: “Ako neko stane na put idejama o kojima ovde pričamo, treba da mu kažemo “to nije patriotski”

Lazar Džamić: “Kako da poboljšaju svoju digitalnu prisutnost, drugo kako da te tvoji potencijalni kupci lakše pronađu, tako Gugl edukuje male firme i učitelje u školama.”

_MG_0414

Lazar Džamić: “Kako da sve dobre primere primenimo kod nas, da hakujemo naš kolektivni mentalitet, dosta smo negativno društvo. Institucionalizacija ovakvog mišljenja, osnovao bih “institut za snalaženje”. Profesionalizacija, ali da ljudi dođu u susret sa ljudima koji će da ih savetuju. Ali, ne da se to primeni na deset nacionalnih šampiona, nego da se pomogne kreiranje 5.000 malih firma u Srbiji, startapova. Aktivizam je sledeća stvar, mislim da su radne akcije odlična stvar. Hajde da vodimo ljude u nerazvijene sredine da pomognu. Da se pomogne lokalnom biznisu.”

18:55

 

80 79 78

Lazar Džamić: “Možemo da budemo konkurentni sa tri stvari: da radimo više, da radimo jeftinije, kao treća stvar ostaje nam da radimo pametnije.”

Lazar Džamić:”Jedno dugme iz Beograda može da proda proizvod u Londonu ili Njujorku. 90% osiguranja se u inostranstvu se kupuje onlajn. Isto toliko putovanja.”

_MG_0401

77 76

18:44

Lazar Džamić: “Siromaštvo je naša prednost, snalažljivost je naša prilika, resursa oko nas ima više nego što mislimo. Resursa ima mnogo više ako se povežemo i sa ljudima koji isto razmišljaju kao mi. I da ne treba da se ugledamo na zapad, već na slične mentalitete. Naše tržište je svet, ne samo naše tržište. I to jednim klikom.”

Lazar Džamić: “Principe marketinga moramo da praktikujemo i u siromašnim sredinama i u mikro i nano biznisu. Jedna baka na pijaci je to uradila. Ispod jaja koje je prodavala napisala je “za decu”. I ta su se jaja prva prodala.”

_MG_0413

18:36

Sledi case study – Lazar Džamić, Google, London: Grunfov MBA: Naša ograničenja kao naše najveće bogatstvo

18:17

Marina Lazarević: “Ne objavljujemo saopštenja koja nam svakodnevno stižu. Imamo interni dogovor oko kontent marketinga.”

_MG_0168

Jaka Vran: “Mi malo radimo sa agencijama. U Sloveniji 8% budžeta za oglašavanje ide na internet, što je smešno. To je iz 2012. podatak, a prošle godine smo pali i došli na 6%. Imamo svoju marketing službu, što je jedan čovek i sami jurimo oglašivače i pare.”

_MG_0288

_MG_0300

74 66 67 69

18:05

Mihajlo Tešić: “Prvo su pitali ko je ta Tarzanija, pa onda su govori da smo svakakvi, pa je bio problem da se probijemo u taj neki začarani krug oglašivača. Mora da se nađi specifičan vid saradnje.”

Petar Vojinović: “Budućnost digitalnih medija je emitovanje sadržaja. Pokušavamo da tu negde udenemo novinarstvo u toj nekoj uskoj niši. Izdvojio bih strast, rad i aroganciju za dobar portal.”

tvit 14 tvit 11 tvit 12 tvit 13

17:57

Marina Lazarević: “Mene i sestru koja živi u Švajcarsku i internet je bio jedina stvar koja nas povezuje. Shvatili smo da se ciljnoj grupi mamama pogrešno u medijima obraćaju. Sadržaj za mame se uglavnom obraćao bebama, a ne mamama. Napravili smo sajt koji se mami obraćaju kao menadžeru kuće.”

Nađa Jokanović: “Bitan je tajming kada nastaje sajt. Imali smo sreću da smo bili među prvima, koji smo odabrali ovu nišu. Govorili su nam “ko će to da čita”. Mediji grade svoju publiku, kontent je jako bitan. Nakon godinu dana bez ikakvih ulaganja u reklame, nama su se obratile agencije, tada smo oformili cenovnik i tada je momenat monetizovanja, ali za velike cifre treba vremena. Za neke ozbiljnije cifre potrebno je par godina.”

_MG_0189

Jaka Vran: “Nas dvojica smo počeli amaterski sa medijskim iskustvima. Nismo znali ništa o internetu. Jedna velika greška je što smo slušali ljude. Kada smo počeli bila su tri slična portala, to je previše za Sloveniju. Ali, jedini nismo bili sajt drugih kompanija ili partija.”

_MG_0252

Tatjana Vidaković: “Infostud je nastao kao studentski projekat, nekoliko ljudi je radilo od kuće. To je bio sajt namenjen studentima bukvalno. Iz odeljka za zapošljavanje je nastao najposećeniji portal za zapošljavanje. Infostud je sada kompanija.”

_MG_0235

Ivana Vulinović: “Pitanje koje se postavlja na internetu je ne “ko”,  nego “kako”. Našla sam tu neku nišu i tako smo počeli. Prvo smo uzimali tuđe i prevodili, kasnije smo počeli da produciramo video sadržaj za nas i za druge blogerke. Sadržaj je najjbitniji.”

_MG_0324

Moderator: Luka Matić, ekonomskevesti.com; Mihajlo Tešić, Tarzanija; Marina Lazarević, Najboljamamanasvetu.com; Nađa Jokanović, Wannabe; Tatjana Vidaković, Infostud; Ivana Vulinović, Mogujatosama.com, Jaka Vran, regional.si, Petar Vojinović, TangoSix.rs

17:30

Pavle Savović: “Konverzija iz oflajna u onlajn ne postoje. Mi nismo trošili pare na oflajn oglašavanje.”

63 64

Pavle Savović: “Naša prednost je bila što nismo bili deo velikih medijskih kuća. Svi sajtovi koji su deo velikih kuća nisu mogli da objavljuju nešto što njihov medij ima sutra u printu. Zato smo bili najbrži. Mnogo su nam pomogle društvene mreže.”

_MG_0161

_MG_0163

17:19

Sledi panel – Small Is Big: Portali koji su postigli uspeh – izvan velikih medijskih kuća / Uvod: Pavle Savović, Telegraf.rs

Maja Lazarević: Suština kontent marketinga je isti kao i kod storytelling. Kontent marketing je stari sadržaj koji je „ušminkan“, prilagođen je eri interneta.

Maja Lazarević: Bitni su interni resursi da može da se komunicira sa javnošću. Agencija za marketing se angažuje kada se želi da se sadržaj što više prikaže i da se dobije što više user-a.

_MG_0151

Maja Lazarević: Ako pokrećete startup na engleskom jezikom obuhvata se 25% svedskog tržista. Odnos sa javnošću kod stratup-a treba da počne odmah na početku. Marketing i prodaja idu zajedno. Kontent marketing privlači klijenta.

Maja Lazarević: Prvo pitanje za početak osnivanje kompanije je kako početi. Odnosi se uglavnom na ljude iz IT sektora, koji imaju dobre ideje, a ne razumeju se u marketing. Kada počinjente preporuka je on line komunikaciju i privlačenje klijenata. Odnos sa javnošću je takođe bitan.

_MG_0148

17.00

U sali Holiday Club u toku je poslednje predavanje za danas na temu „Kako osvojiti svet sa Balkana“- dileme startup kompanija vezane za PR i kontent marketing. Predavač je Maja Lazarević.

16:46

Marijana Mićić: “Ja sam dobijala kritike preko društvenih mreža i sve poruke čitam i vrlo lepo odgovorim i uđem nekad u polemiku i sa hejterima. Nikada ne bih izbrisala nečiji post zato što mi se ne sviđa. Jedino imam problem sa vulgarnim ljudima.

_MG_0134

_MG_0128

Kristina Radenković: “Pratim sve vrste ljude, pratim heštegove, ali ćutim. Društvene mreže mi služe da tu obitavam, dobijam komentare, pozitivne i negativne. Da bi neko bio selebriti mora da ima harizmu, nije dovoljno da samo nešto napiše.”

Nichim Izazvan: “Društvene mreže su rock’n’roll, ako se dobro zabavljaš to će ljudi prepoznati.”

_MG_0024

58 55 57

16:26

Željko Subašić: “Napravili smo tviter imenik za šest zemalja, ručnom metodom smo razvrstali tviteraše. Olakšava mnogima kojima to treba za posao. To je jedna stvar koja olakšava.”

_MG_0093

_MG_0074

Milan Maglov: “Dnevna doza kreativnosti je nastala tako što je moj direktor rekao da ja ne bi dobro vodio Fejsbuk stranicu naše firme. I ja sam za dva sata napravio stranicu. Ona je meni bila pokretač da radim ono što danas radim i bavim se društvenim mrežama. Ta stranica mi je poslužila da vidim šta vole široke narodne mase.”

tvit 10

16:20

Kristina Radenković: “Nemam loše iskustvo sa društvenim mrežama. Ja nisam ono što nisam na tv-u. Moram da stojim ispred kuće koju predstavljam. Poprilično se suzdržavam. Ja to negujem, sigurna sam i štitim kuću iza koje stojim.”

_MG_0009

Marijana Mićić: “Moj cilj otvaranja profila nije bio zarada, ali kako se broj pratilaca povećavao, došao je trenutak da to iskorišćavanje mogu i to da naplatim. I ozbiljan honorar se dobije za jedan tvit.”

Nichim Izazvan: “Jako je glupo da svako brani svoju mrežu. Znam da Maglov mnogo voli Fejsbuk. Sve je to isti svet. Neverovatno mi je da ljudi u 2015. se svađaju ko je bolji, Fejsbuk ili Tviter. Nikad nisam imao momentat da je Tviter promenio moj život. Dok si zanimljiv i aktuelan, ljudi te prate.”

tvit 8 tvit 9

16:13

Petar Vasić: “Ja sam selebriti u mom mikro komjunitiju. I zaradio sam, napravio agenciju. To nije statistička greška. Mi smo to iskopirali, to su već radili neki drugi. ”

_MG_0112

Željko Subašić: “Svaki tviteraš bi zamenio sve svoje tvitove za 5 minuta na televiziji.”

Milan Maglov: “Stiče se utisak da je Tviter značajniji nego što jeste. Ljudi su pre uspeli da monetizuju svoj uspeh na Fejsbuku i Instagramu, nego na Tviteru. Znam ljude na Fejsbuku koji su uticajniji i praćeniji od tviteraša.”

_MG_0113

Nichim Izazvan: “Ne možeš sedeti kod kuće i tvitovati i od toga napraviti kuću u Borči, tviteraš nije zanimanje, ali svako do tih ljudi radi nešto pored toga. Pitanje je kako da ljudi koji su poznati na mrežama tu svoju popularnost iskoriste.”

Željko Subašić: “Kod nas ne postoji uticaj od kojeg može da se živi. Možemo da dobijemo kobasice, švargle, patike za tvitove. Napravili su posao ljudi preko Tvitera, ali to je na nivou statističke greške.”

_MG_0088

16:02

Sledi panel – Facebook, Twitter & Instagram Celebrities vs Celebrities on Facebook, Twitter & Instagram, moderator: Anja Stanišić, Puls; Milan Vućićević – Nichim Izazvan; Željko Subašić, tvitni.me, Milan Maglov, Dnevna doza kreativnosti, Petar Vasić, Vasić Media; Marijana Mićić, tv-voditeljka; Kristina Radenković, tv-voditeljka

_MG_0021

15:35

U sali “Malo jezero” ambasador Izraela Josif Levi razgovarao je sa mladim učesnicima konferencije

IMG_9627

IMG_9625

Tatjana Vidaković: Na šaljiv način smo osmislili alate kako da preživite grozan posao. Uradili smo kampanju gde je između ostalog bila i tema „Kako produžiti pauzu za kafu“ i zaključili da ako vam je ta pauza mala, možda je zaista vreme da promenite posao.

_MG_9985

Tatjana Vidaković: Kampanjom koju smo sproveli obratili smo se osobama sa iskustvom od 5 do 10 godina, visoko obrazovani.

Tatjana Vidaković: Na sajtu Infostud često radimo istraživanja, a jedno od njih je i zašto se javlja potreba za promenom posla. Odgovorilo je 7620 ljudi, što nam je ukazalo da smo postavili dobro pitanje. Analiza je pokazala da su najčešći razlozi nezadovoljstvo poslom koji se radi.

_MG_9968

16.00

U sali Holiday Club na redu je predavanje na temu Poslovi.infostud.com – Studija slučaja kampanje Kako preživeti grozan posao ili pronaći bolji. Predavač je Tatjana Vidaković.

_MG_9974

Dejan Pavluković: Sajt Hello World je napravljen da poveže kandidate i poslodavce kako bi svi bili zadovoljni. Ideja je da sajt ima mogućnost da se testiraju nove ideje i nudi mogućnost brze promene na njemu. Sajt je pokrenut u februaru 2015. Godine.

Dejan Pavluković: Seniori programeri u IT sektoru su zaštićeni kao beli medvedi, i kompanije traže njih. Oni ne moraju da traže posao, nego posao nađe njih.

Dejan Pavluković: Nekad kompanije kod konkusra za posao postavljaju visoke ciljeve koje kandidati ne mogu da ispune.

IMG_9621

Dejan Pavluković: Istraživanjem smo došli do podataka da u većini slučajeva se ljudi prijavljuju na pozicije koje im ne odgovaraju, jer se po znanju nalazi na nižem nivou znanja.

Dejan Pavluković: U Srbiji se očekuje 2020. Godine 30% više potreba za programiranjem. Postoje ljudi koji imaju dobru ideju ali ne znaju kako da je primene. U Srbiji najbolje funkcioniše IT sector, ima nade ali treba naći alate kako ih koristiti.

IMG_9615

15.30

U sali Holiday Club na temu “Šta traži (i nudi) srpsko IT tržište”- Hello World.rs govori Dejan Pavluković.

16:00

Sendi Skopljak: “Radim ceo dan. Ne mogu da odem na odmor bez kompjutera, telefona i aparata. Kvalitet je najbitniji, kvalitet fotografije. I variranje, različitost. I aktivnost, to je veoma bitno.”

IMG_9649

15:54

Sendi Skopljak: “Nikada ne bih promovisala nešto što mi se ne sviđa. Moram da volim taj proizvod 100%. Hoću da steknem poverenje kod pratilaca. Mnogo puta sam odbila izbeljivač za zube. Probala sam to i izbacila iz usta i rekla da to više nikada neću raditi. To nema šanse. Kad dobijem taj imejl samo ga izbrišem.”

IMG_9662

Sendi Skopljak:”Najbitnije je što mogu pozitivno da utičem na ljude. To me čini srećnom. Nikad mi popularnost nije bila cilj. Ja učim za učiteljicu, to mi je bio cilj uvek. ”

15:48

Sendi Skopljak: “U početku sam koristila PayPal, sada sve ide preko banke. Imam svoju firmu u Švedskoj i sada samo banka. Najsigurnije je. Nije se do sad desilo da mi neko ne plati. Znam da toga ima, ali nisam to doživela. Uvek čekam da mi plate, pa onda postavljam na Instagram. Sada imam i svoju agenciju i oni to rade.”

IMG_9658

Sendi Skopljak: “Imala sam 10 kilograma više nego danas i kačila sam slike treninga. Mislim da je to motivisalo ljude. U početku je bilo mnogo poklona. Ne lova. Kada sam imala 100.000 onda sam počela da dobijam novac. Mejlovima su me kontaktirale firme.”

15:41

Suzana Skopljak:”Bila sam uz nju sve vreme. Nismo mogli da verujemo, sve se brzo odvijalo. To je sve bilo novo za nas.”

IMG_9639

Sendi Skopljak: “Naravno da je bilo devojaka na Instagramu koje su mi se sviđale, ali nikada nisam imala uzor. Kada sam imala 15-20.000 pratilaca dobijala sam razne poklone, od kozmetike, nakita. Mnogo para sam uštedela na tim poklonima. Sada se to ne može uporediti, mnogo je više.”

15:28

Sledi razgovor Jedan na jedan: Sendi Skopljak; Geteborg, Švedska, razgovor vodi Maja Manojlović. Sa njom je i njena majka Suzana Skopljak, njen glavni menadžer

Pogledajte kako je bilo na Coca Cola Walk&Talk

IMG_2074

IMG_2084

IMG_2086

IMG_2098

IMG_2099

IMG_2104

IMG_2112

IMG_2115

IMG_2126

IMG_2166

IMG_2174

IMG_2247

IMG_2253

IMG_2266

IMG_2281

IMG_2289

IMG_2319

IMG_2367

Jelena Đaković: “Sadržaj je najbitniji za priču, pored toga i smisao. Korisnicima je bitno dati informacije koje su za njega bitne. Priča treba da ima smisao, i time automatski dajete svom brendu vrednost. Autentičnost vaše priče će dovesti klijenta kod vas.”

DSC_0404

Jelena Đaković: “Cilj storytellinga je da od robe napravite brend, bitan je način na koji plasirate robu na tržište. Bitno je pogoditi emociju, da se drugi poistovećuju sa pricom o proizvodu. Predavač sa publikom interaktivno komentariše o sadržaju priče koja je bitna za digitalne medije.”

DSC_0403

15.00

U sali Holiday Club o temi Square nine Hotel: PRIČE ZA LAKU NOĆ- digitalni storytelling u Srbiji govori Jelena Đaković.

U toku je pauza za ručak

tvit 7

14:35

Dušan Stojanović: “Budžet Direkcije za e-upravu je 30 miliona, 21 miliona nam ide na plate. Potrebna su nam sredstva za edukaciju građana. Rezultati istraživanja koliko građana zna za postojanje e-uprave su poražavajuća.”

14:20

Ana Urlić: “Mi smo bili hrpica digitalnih intuzijasta. Ono što je bio cilj je da građani dobiju tačnu informaciju. Društvene mreže su bile idealne za to. Došli smo kod premijera i postali savetnici za IT. Bio je ceo haos dok smo shvatili sistem i došli cilj. Hteli smo da smanjimo gužve na šalterima, da informišemo putem interneta građane i da to vizuelno predstavimo. Projekat se odugovlačio, od zakona, preko svih prepreka.”

IMG_9444

tvit 6

14:11

IMG_9448

Slavko Carić: “Kreditni biro relativno dobro funkcioniše i za njega možemo da je na nekom nivou razvijenog dela Evrope. Obaveznost u našem mentalitetu je nešto što je bitno, bez toga ne dolazimo do kritične mase. Menadžment se nad implementacijom e-uprave veoma labavo vodi.”

IMG_9451

Sava Savić: “Svi ovde prisutni su pripadnici informacionog društva. Fizički saobraćaj je zamenjen elektronskim. Papirni novac, elektronskim. Na svakom servisu koji smo razvijali za sve je trebao neki papir i neki dopis. Ukoliko nešto nije obavezujuće za državu ili za građane onda će to teže zaživeti. Nije suština da samo uprava bude elektronska, nego i privreda. Treba govoriti o informacionom društvu u celini, ne samo o e-upravi.”

IMG_9436

13:47

Mario Maletić: “Naša strategija je razvoj e-uprave od 2015-2018. To je strategija Vlade. Zna se tačno koje ministarstvo mora da se uradi i šta. Što se tiče priče o botovima, to nije izmislila moja stranka. Što se tiče budućnosti politike, to je e-politika, i mnogo je bolje da stranke rade onlajn kampanju. Onlajn kampanja je dvosmerna.”

IMG_9431

Ivan Stojković: “Ono što muči lokalnu samoupravu je velika raznovrsnost i raznorodnost, imamo bogate i siromašne. Lokalne samouprave treba da omoguće pristupne tačke interneta i da se vrši konstantna edukacija stanovništva, jer ljudi nisu ni upoznati sa korišćenjem elektronskih servisa. Lokalne zajednice su bitan šraf i moraju da budu na bolji način sagledane sa centralnog nivoa.”

13:37

Dušan Stojanović: “Daj mi mogućnost da biram, pa ću ja da izaberem da li ću onlajn ili papir.

IMG_9422

Dušan Stojanović: “Strategija e-uprave je završena, u maju će otprilike Vlada stati iza nje. To je prva tema gde ću ja prozvati Tviter, IT zajednicu. Mesec dana je strategija bila otvorena za komentare na portalu e-uprave, a bilo je 7 komentara. Naravno, prozivam i državnu upravu. Svi smo krivi. Zakon koji treba da pokrije segment e-uprave nije gotov.”

IMG_9461

IMG_9409

13:23

Sledi panel – San o E-upravi, moderator: Slobodan Marković, RNIDS; Učesnici: Mario Maletić, Ministarstvo pravde, Sektor za IKT; Slavko Carić, Erste Bank; Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu, Ivan Stojković, Gradska uprava, Vranje; Ana Urlić – Madison Consulting, Fondacija Dokukino, Zagreb, Sava Savić, pomoćnik ministra za trgovinu, turizam i telekomunikacije

Vojin Pupovac: Naša aplikacija preko sajta prikazuje samo najnovije ažurirane podatke. Ova aplikacija radi i bez interneta jer je kriptovana i za telefone.

Nemanja Granić: Plan je da se privatne klinike reklamiraju na sajtu i na taj način će korisnici imati informacije o pogodnostima koje se tog momenta nude, kao što su popusti.

IMG_9499

Vojin Pupovac: Svi brojevi telefona se nalaze u aplikaciji. Naša aplikacija je povezana sa internetom. Korisnici će moći da ocenjuju uslugu određene ustanove. Naš cilj je bila društvena korist.

Vojin Pupovac: Naša aplikacija je jednostavna i laka za upotrebu. Aplikacija za mapu zdravstvenih ustanova Beograda trenutno sadrže 1600 objekata medicinskih ustanova.

Nemanja Granić: Na ideju smo došli kada smo se pitali gde u gradu kada dođemo u problem najbrže možemo da nađemo apoteku i gde najbrže možemo da nađemo hitnu pomoć. Sve vođeni ličnim iskustvom.

IMG_9477

13.30

U sali Holiday Club u toku je panel „Aplikacija koja spašava živote – mreža zdravstvenih ustanova Beograda“, predavači su Vojin Pupovac i Nemanja Granić.

13:20

Dražen Maravić: “Ključne taktike za strategiju, da ljudima priđemo preko mobilnih telefona. Koristiti moć društvenog pritiska.”

IMG_9351

13:07

Dražen Maravić: “Znamo koja ograničenja fizički imamo, nismo svesni svojih ograničenja u kognitivnom nivou.”

Dražen Maravić: “Potrebne su tri i po gurke da bi motor upalio, da bolje promislimo, upravljamo i da iskomuniciramo naše strategije i da to uradimo digitalno. Kognitivna, organizaciona, komunikaciona gurka.”

IMG_9358

13:00

Dražen Maravić: “U strategiji moramo da izradimo ideju, viziju nekog budućeg stanja, pa od tog stanja da planiramo unazad, po koracima koji nam trebaju. Mi znamo da ne znamo da sprovedemo strategiju, ali ne znamo zašto ne znamo. Politika ima uticaj na naše stavove, izbore, odluke ponašanje. Danas je taj uticaj promenjen, umreženi smo u različite zajednice. Stanovništvo je sve više segmentirano.”

Sledi case study “Strategija pali na gurku“, Dražen Maravić, MUP Republike Srbije

tvit 3

tvit 4

tvit 5

IMG_9295

 

Aleksandar Marić: “U Srbiji je problem što se razmišlja o internet prodavnici samo da bi postojala, a da treba da bude kao maloprodajni objekat gde će te voditi računa o svemu. Internet strane uvek nude pogodnosti , a to su popusti što i privlači kupce da kupe onlajn.”

4 7

Aleksandar Marić:” Briga o kupcu je bitna da bi se stekla lojalnost kupca. Ocena kvaliteta ponude i usluga je isto tako važna, treba kupcima da se da mogućnost da komentarišu internet prodavicu. Najbolji primer za ovo je Top shop. Izgradio je sebe na ovaj način.”

IMG_9328

Aleksandar Marić: “Za internet prodavnicu bitan je lager proizvoda kako bi kupci bili sigurni da imate proivod koji nudite. Dodatne funcionalnosti su da vaši klijenti imaju svoj profil sa njihovim podacima. Internet prodavnicu morate da unapređujete da dodajete uvek nove alate, i treba da se vodi računa da ne pretrpate vašu internet prodavnicu sa alatima, kako bi strana bili funkionalna.”

Aleksandar Marić: “Na internet strani je bitan opis koji će kucu pomoći da se odluči za vaš proizvod. Ono što je bitno jeste i kvalitetna fotografija, jer se kupac vodi fotografijom koja je postavljena na sajtu i na osnovnu nje odlučuje da li će kupiti proizvod.”

5 6

Aleksandar Marić: “Da bi napravili internet prodavnice morate imati ideju, zatim dobro analizirati tržište u kojem planirate da nudite svoj proizvode, morate biti autentični i biti funkcionalni. Naslovna stranica je najbitnija kako bi privukli potencijalne kupce, i svakako dobre filtere kako bi se ubrzala potraga konzumenta za željeni proizvod.”

13.00

Aleksandar Marić: “Internet kupovina u Srbiji je još uvek nerazvijena, samo 17 procenata stanovništva kupuje putem interneta. Prednosti online prodavnica su u brzini pretraživanja proizvoda,upoređivanja cena. Virtualne prodavnice imaju neograničen broj proizvoda u ponudi a to u pravim radnjama nije slučaj.”

IMG_9334

Aleksandar Marić: “Smart Web je specijalizovana za izradu internet prodavnica. Dok nismo imali razvijen internet, izdvajali smo dosta vremena za odlazak u šoping, online kupovina je danas sve više prisutna, jer prvenstveno štedi naše vreme. Potrebna su dva klika da bi došli do željenog proizvoda.”

U sali Holiday Club, na temu Virtuelne Smart web: tezge i tržni centri govori predavač Aleksandar Marić.

12:54

Istok Pavlović: “Mnogo je bitan PR, što više kontakta sa živim ljudima. Pozovite novinare, ljude sa portala, uradite poziv preko Skajpa, jel samo tako to može biti neki ozbiljniji PR. Dizajn i sajt moraju da budu jako moderni, ako ne znate, pronađite nekog. Ljudi to vole. ”

12:45

Istok Pavlović: “Investitori vam daju mnogo više od novca. Daju vam znanje, svoje stručnjake, iskustvo, marketing, PR. To je ono što vam ovde niko ne može da da. Dobijete novac, ali ne i kontakte.”

IMG_9266

Istok Pavlović: “Investitori investiraju po inerciji, tamo gde već drugi investiraju. Ne žele da daju novac za nešto suludo, drugačije. I žele da investiraju mnogo novca. Ne vole da vide da su vam previše potrebni, jer to znači da ne radite dobro posao, da ste lenji. Oni to osete. I vole da vide kakvi ste kao ljudi i kakvi ste kao tim. Zato je bitno da kim pravite firmu. To je najčešći problem ovde.”

12:37

Istok Pavlović: “Ljudi u Srbiji imaju strah od investitora. Međutim, u svetu investitori neće ući u firmu i neće gledati šta radite.”

IMG_9267

12:28

Sledi case study – Istok Pavlović, bloger

Pauza za kafu

tvit 2

tvit 1

11.50

Nebojša Radivojević: “Ako nešto možete da naučite danas je da stereotip može da se uradi na neki nov način. To je i bila moja ideja za učestvovanje u šou X factor.”

3 (1)

Nebojša Radivojević: “U blogu se ubacuju sadržaji koji treba da budu korisni, a ne samo da bi bili šerovani. Krenite uvek od prošlosti, sumirajte sve šta vam se dešavalo kroz život i to vam može biti ideja za blog. Što se tiče X faktora, nisam se školovao za pevanje. Ideja je bila da mogu da pokažem inovativnost i da pokažem glumu.”

IMG_9101

11.30

Nebojša Radivojević: “Kod posta je minimalizam bitan. Ideje za moj prvi blog su nastale na osnovu blogova koji su već bili napravljeni. Uvek je bolje najaviti neki sadržaj za na primer sutradan, nego ga odmah objaviti.”

Nebojša Radivojević: “Praksu iz marketinga sam stekao kroz vođenje drštvenih mreža. Bavim se ciljevima kako da ih ostvarite. Moj prvi cilj je bio koliku platu želim da mi bude i da dva puta odem na more. Ja sam počeo da radim u firmi gde sam ostvario oba svoja cilja.”

IMG_9100

11.15

Predavanje Kako da vas šeruju- od hit bloga do pobednika X faktora, predavač je Nebojša Radivojević, u toku je u sali Holiday Club

12:00

Filip Vukša: “Za ovih 8 godina, poslao sam 12.200 prijava.”

IMG_9153

Filip Vukša:”Voleo bih da postanem nepotrebni deo svog tog sistema i da nema potrebe za takvim delovanjem i da mene nema u naslovima.”

25 15 16

Filip Vukša: “Naši zakoni su kompleksni. Potrebno je zažeti sve te zakone. Sajt “šalternativa” biće pušten u rad. Građani će čitati o iskustvima i moći da imaju sve informacije kako da prijave problem.”

IMG_9123

11:40

Filip Vukša: “Imamo veliki broj ljudi koji je spreman da pomogne u svakom trenutku. Svojim akcijama pokušavam da pokažem da nije potrebna politika i sredstva, osim onih bazičnih. Koliko god su simbolične akcije, one više mogu da utiču na gradsku upravu.”

21 17

Filip Vukša: “Promena je uvek moguća. Potrebna je dobra volja i jaka želja. Bile su potrebne tri godine da se dobiju prvi rezultati. Ta vrata jesu naša i treba ih otvarati. Kroz moj primer je dokazano da može. Lokalni nivo je dobar početak.”

IMG_9132

11:33

Filip Vukša: “U početku je više bio inat, nego spotana reakcija. Danas su akcije iz komunalnih prešle u menjanje svesti ljudi. Nikada mi nije bilo jasno da će sve ovo postati prepoznatljivo.”

Filip Vukša:” Nova energija za mene je svaki dan raditi na nekoj promeni. Kakva god da su nam vremena, ne smemo da budemo uspavani.”

IMG_9138

11:30

Sledi razgovor: Jedan na jedan: Filip Vukša, sa njim razgovor vodi Divna Milovanović

11:23

Posetite pitajte.rs, sutra na konferenciji u sali “Malo jezero”, rekao je Jevtović

IMG_9085

13 10

Slobodan Marković: “Do sada je osnovano oko 90.000 domena u Srbiji. 67 suosnivača se nalazi u RNIDS, i u njemu se nalaze kompanije, ali i one koje nisu direktno iz IT sektora. Mi smo potekli iz internet zajednice, javnost rada je bitan segment, na našem sajtu možete da pronađete sva dokumenta.”

IMG_9074

11:13

Danko Jevtović: “Kad imam moj domen, vlasništvo nad njim je potpuno moj, kao i sav sadržaj. To je najbolji način da zaštite svoj sajber identitet.”

IMG_9092

Slobodan Marković: “Sadržaj na internetu je prividno naš. Kad napravite nalog na društvenim mrežama prihvatate njihove uslove. I sadržaj koji postavljate je njihov. Mreža bez konsultacijama sa vama može da promeni uslove korišćenja.”

IMG_9079

11:06

Sledi case study – Čiji je naš Internet: Slobodan Marković i Danko Jevtović, RNIDS

IMG_9056

Bora Miljanović je juče bio najpopularniji predavač na društvenim mrežama, zato u 12:45, u organizaciji Outdoor Srbija, prošetajte i pročitajte sa Miljanovićem. Walk&Talk je kod žice za Karaman.

11.05

Milica Đurđević: “Telekom je najveći oglašivač u Srbiji. Vlasnici sadržaja mogu da zarade tako što ulažu u razvoj sadržaja ili aplikacije, novih userai i novih oglašivača.”

Milica Đurđević: “Što se tiče mobilnih telefona facebook najviše zarađuje od mobilnih telefona. Mobile vlada tržištem a u narednom period biće ozbiljna stvar.”

IMG_9043

Milica Đurđević: “Pre nego što odlučite da imate video kanal morate da vodite računa da zaštite svoja prava, odnosno da sadržaj bude autorski. Mreža ima povoljnosti ako želite da zaradite, kada vam neku ukrade sadržaj odmah se skida, dok na kanalu treba vremena.”

11.00

Milica Đurđević: “Tri načina reklama postoje, prvi je google oglašavanje. Drugi je preplaćivanje na neki kanal, gde se pretplatite na kanal, a treća je sponzorisanje kanala.”

Milica Đurđević: “18.marta 2004. Godine je počelo oglašavanje na youtube-u u Srbiji. Na njenu najlakše možete da targetirate opciju ljudi koji će biti vaši korisnici. Sistem naplate je ctr (click per rate) i ctv (click per view). Po svakom podgledanom snimku skida se novac koji ste uložili.”

IMG_9032

Milica Đurđević: “Od 100% ljudi koji posećuju youtub, 64% njih na kraju kupi neki sadržaj. Video format je potencijal koji je u dabnašnje vreme prepoznat. Prema statistici najviše se video zapisi kače na facebook-u-. U on line biznisu sadržaj je proizvod koji se nudi na interenetu.”

U Sali Holiday club u toku je predavanje Youtube&mobile- kako do zarade. Predavač je Milica Đurđević.

10:58

Anela Kirats: “Ako želite državljanstvo u Estoniji, ne morate da dolazite. Sve možete da obavite onlajn.”

6 8 9 4

10:54

Anela Kirats: “Glasanje preko interneta jednostavno je i sigurno. Ovo je važno i za mlade, kako bi se uključili u glasanje. Pre nego što glasanje bude gotovo možete da promenite mišljenje i promenite kome ste dali glas. Niko ne može videti za koga ste glasali. Uvek ima nekog ko ne veruje elektronskom glasanju. Oko 20% ljudi je glasalo elektronski na poslednjim izborima. Elektronsko glasanje onemogućava bilo kakve manipulacije.

IMG_9020

Anela Kirats: “Kada idete kod doktore,nosite samo svoju ID kartu. Nema recepata, uputa, jer kad odete u apoteku date farmaceutu svoju ID kartu i on proveri koji lekovi su vam prepisani. Naravno, građani odlučuju kome će dati svoje podatke.”

10:37

IMG_9018

Anela Kirats: “ID karta u Estoniji koristi se za sve, zdravstvena knjižica, elektronski potpis, vozačka dozvola. U početku je bila veoma jeftina, kako bi je građani što više koristili. ”

3 2

Anela Kirats: “Tokom prvih obučavanja građana, svi su mogli da se uključe u radionice korišćenja kompjutera, interneta. Baze podataka su povezane, i građani mogu da pogledaju sve podatke o sebi putem interneta. Imamo 3000 različitih servisa, obični građani ne koriste više od 20 servisa. Servisi su brzi i ništa ne koštaju.”

10:29

Anela Kirats: “E-governance je javno-privatno partnerstvo, jer u javnim ustanovama ne postoje potrebni IT sektori. Za sve je potrebno vreme. 90-ih kada smo počeli sa promenama i digitalizovali javne ustanove, za obične građane nije bilo nikakvih promena. Od 2002. Estonija ulaže u obuku građana. Danas i moja baka glasa preko interneta.”

IMG_9010

Anela Kirats: “Organizujem razne e-governance treninge i kurseve. Mi smo neprofitabilna organizacija. Estonija nije imala dovoljno vreme i snage da sve pokrene, pa smo mi došli sa idejom. Imamo eksperte iz javne uprave. Ljudi moraju da imaju ulogu u odlučivanju. E-governance je uvek i učešće ljudi.”

IMG_9008

10:16

Voditelj Nemanja Velikić, najavio je Anelu Kirats, Head of e-Governance Trainings e-Governance Academy Foundation, Estonia, koja će otvoriti drugi dan konferencije.

1

09:56

Dobrodošli na drugi dan konferencije “Nova energija” koja traje do nedelje na Kopaoniku, u MK Mountain Resortu.

Ako ste propustili jučerašnji program, prenos prvog dana iz minuta u minut i sve fotografije pogledajte OVDE

Pratite na Tviteru hešteg #NovaEnergija, putem kojeg možete postavljati pitanja panelistima.

Sve detalje konferencije osim na sajtu www.novaenergija.rs možete da pogledate i na aplikaciji “Nova energija” koju možete da preuzmete na Android marketu.

Pored programa u Velikoj sali u kojoj se trenutno nalazimo, uporedo traju programi i u salama “Holiday Club” i “Malo jezero” koje se nalaze iznad. Program u Sali “Holiday Club” počinje danas u 10.45 dok u Sali “Malo jezero” svakog dana od 12.00 do 14.00 časova traju radionice fotografije.

Konferencija Nova energija okupila je preko 100 predavača i panelista i 900 prijavljenih učesnika koji će od 29. aprila do 3. maja razmenjivati iskustva i stavove o brojim temama vezanim za IT-industriju, e-Prodaju, e-Upravu, digitalni marketing i aktivizmu na društvenim mrežama.

Generalni pokrovitelj konferencije je Coca Cola uz koju ćemo se osvežavati naredna 3 dana. Partneri konferencije su kompanije VIP Mobajl, MTS, Regitar nacionalnog internet domena Srbije, Imlek, Don Café i Schneider Electric. Zvanično vozilo konferencije je “Opel” a zvanično pivo uz koje ćemo se osvežavati na žurkama je – “Vajfert”.

IMG_9179

IMG_9194

IMG_9204

IMG_9215

IMG_9218

IMG_9221

IMG_9223

IMG_9236

IMG_9244

IMG_9247

IMG_9253

IMG_9255

IMG_9298

IMG_9312

IMG_9350

IMG_9249

IMG_9212

IMG_9227

IMG_9240

Ovako je bilo sinoć na žurki u Garden hotelu

_MG_9861

_MG_9871

_MG_9879

_MG_9887

_MG_9890

_MG_9891

_MG_9902

_MG_9907

_MG_9921

_MG_9945

_MG_9952

Media Clipping

kliping 9

kliping 1

kliping 2

kliping 3

kliping 4

kliping 6

 

kliping 7

kliping 8

 

kliping 10

kliping 11

Jelena Jovičić, Ivana KaranovićColor Press Grupa