gor_0969

Završena je prva regionalna konferencija o trendovima u hotelijerstvu Check In 2016. Vidimo se naredne godine!

Kompletan program konferencije možete pronaći na linku www.color.rs/checkin2016

Publika je tokom panela učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

BCDA Save the Date

 

gor_1241

Ivana Đurić: Prvi i osnovni problem je da hoteli imaju običaj da daju niže cene stranim turoperaterima i gostima. Mi ovde jednostavno ne možemo da razvijamo sve sadržaje koje kao strani turisti imamo u nekoj drugoj državi. HOteli ne podržavaju hotele. Što se tiče gostiju koje mi šaljemo u beli svet, situacija je malo bolja. Imamo problem jeftinih putovanja sa nestručnim vodičima, nekvalitetnim smeštajem. Agencije moraju da edukuju klijente.

gor_1248

Mihailo Vukić: Mi malo više radimo sa brodovima i možda ću malo izaći iz teme. Što se tiče putnika, mislim da su putnici pogotovo u Srbiji dosta skeptični, stalno misle da će neko da ih prevari. U Crnoj Gori putnici nisu baš takvi. Što se tiče odnosa, najveći je problem cena. Hotel nudi jednu cenu za buking, jedna za turoperatora, jedna za turistu i tu nastaje problem. Naša marža i provizija je sve manja i manja. Nadam se da će biti sve više ljudi koji će verovati agencijama.

gor_1246

Saša Zarić: Imamo mi dosta problema. Malo smo umišljeno tržište, mislimo da smo važni, na margini smo. Tako mali, imamo još jedan ozbiljan problem, dužina naše sezone u kojoj mi ordiniramo, a turoperateri iz Nemačke, Engleske rade više dana, pa mnogi hoteli ne žele sa nama da sarađuju. Naši penzioni fondovi više ne šalju penzionere na putovanja. Postavljeni smo poslednjih godina na stub srama, za šta nema uvek realnih činjenica, da bilo je mnogo prevara, ali to se reflektuje i na kompanije koje traju godinama. Jedna takva firma nema prava da ruši kredibilitet cele branše.

gor_1240

Dragan Marčeta: Suština je u dugoročnim poslovima, dugoročnoj saradnji, a ne konkurencija i podeljene firme. Zajedno moramo da nastupamo na tržištu. Agencije nemaju putnika u džepu. Toga nema. Da bi prodali nešto moramo godinama da radimo, nastupamo na sajmovima, da promovišemo državu, regiju, pa tek agenciju. Hotelski smeštaj je najbitniji u ovoj priči, pa onda prevoz, restorani. Ponuda hotela mora da ima i ponudu izleta koju realizuju agencije, bez toga nema ni saradnje ni dobrog posla.

gor_1242

Slobodan Mićić: Proputovao sam ceo svet, preko 180 zemalja i ima puno interesantnih susreta, pa mogu da kažem i pozitivno i negativno. Nekad imate utisak kao da smo dve različite branše, turoperatori moraju da teraju svoje, nema saradnje da se zajedno istupa na svetskom tržištu. Kada agencija da ponudu, ona će dati i sigurnost i neke aktivnosti, kompleksniju ponudu. Nije se mnogo krenulo napred, u tom odnosu hotelijera, turoperatora i hotela, ali ima i pozitivnih primera. Dok god ne bude jedinstvenog istupanja na tržištu turoperatora i hotelijera, nema koraka napred.

gor_1251

gor_1259

Sledi panel “Iz perspektive turoperatera: Šta nam je potrebno od hotelijera i zašto to (ne) dobijamo

Učesnici:
Mihailo Vukić, Allegra Montenegro
Saša Zarić, Ponte
Slobodan Mićić, Kon Tiki
Ivana Đurić, Big Blue
Dragan Marčeta, Magelan

Moderator: Aleksandar Seničić, YUTA

Publika je tokom panela učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

BCDA Save the Date

gor_1218

Nebojša Daraboš: REgion je heterogen, nije svugde isto. Negde u Srbiji nije uvek bio slučaj da sistem nije funkcionisao. Sa sivom zonom će neki od tih ljudi jedino preživeti, što im je sistem tako i dozvoljavao. Postoji ozbiljno nerazumevanje privrede. U javnom sektoru nema uvek razumenjavanja, sistem je spor, ali do sada je bila praksa da su te stvari nekontrolisane.

gor_1219

Ivan Vitorović: Pre svega država gubi jako puno na sivoj ekonomiji, nadam se da će najave iz Vlade uroditi plodom. Nije to samo pitanje sive ekonomije, već i bezbednosti, neprijavljeni gosti koji su možda na poternici, niko ne zna gde su. Imate neplaćenu boravišnu taksu. To je jedno vrzino kolo. I ne plaća hotel boravišnu taksu, gost plaća. Ne treba svi da se kažnjavaju, već opominju.

gor_1215

Katarina Cicvarić: Siva ekonomija ne može biti lojalna konkurencija. S obzirom da mi svoje naknade, takse i poreze plaćamo i samim tim ne možemo biti konkurentni apartmanima koji to ne rade. U nekom trenutku nam to odvlači goste.

gor_1217

Harun Gogić: Kada je Sarajevo u pitanju, siva ekonomija je strašan problem. Sve što se ovde dešava jednom, kod nas mora tri puta. Tek sad prvi put dobijamo turističku zajednicu, koju premijer pravi na silu, ali mi smo mu svi dali podršku. Nadamo se da će to krenuti na bolje.

gor_1220

gor_1227

Sledi panel “Između rasta i nestabilnosti: Koji su zajednički problemi hotelijera u regionu?

Učesnici:
Harun Gogić, Sarajevo Hotel
Ivan Vitorović, Mona Hotel
Katarina Cicvarić, Hotel Palisad – Zlatibor
Nebojša Daraboš, Član gradskog veća za oblast turizma, investicija i međunarodne saradnje, Subotica

Moderator: Miloš Ćuruvija, Futurizam

Publika je tokom panela učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

BCDA Save the Date

gor_1201

Goražd Čad: Situacija je na tržištu u Sloveniji slična kao u Srbiji, edukacije ima. Za nas su važni naši brendovi. Gura nas rokenrol, iako vam to zvuči čudno. Ako vi niste ljudi koji sa mnom ne možete razgovarati na tom nivou, onda tu nema ničeg. Ako ste dobri u muzici možete raditi dobre evente. Svaki event ima ritam. Morate imati osnovno obrazovanje, ali morate imati i funkcionalno.

gor_1194

Vladimir Marinković: Cilj svakog hotela je da ima srećnog i zadovoljnog hotela i svaki hotel mora da ima odličan staff. Kompanija Marriot ima program rukovođenja iz lobija, on je koncipiran za direktore, menadžere i oni većinu svog vremena u tom programu moraju da provedu u lobiju. Trening može da utiče na zaposlenog da se prilagodi samo jednom hotelu, ali usluga je najbitnija na kraju.

gor_1197

Dejan Pejčinović: Hotel Zira je usmeren ka poslovnoj klijenteli. Da li su oni pod stresom i u gužvi, jesu, ali ako vi u okviru svog tima imate dovoljno profesionalaca, uspećete da to nekako izbalansirate i sad su u našim rukama, a mi ćemo da se pobrinemo da rešimo te stvari. Mi ćemo da im olakšamo posao dok su kod nas. Deca koja dolaze kod nas na praksu vrlo često završe kod nas kao zaposleni, ali od starta otvoreno pričamo sa profesorima koji ogranizuju praksu, jer je ona prava, realna, i neće dobiti potpis ako se samo pojave.

gor_1196

Dušan Jovanović: Ako krenemo od suštine – znanje dati, edukacija je jako važnja i bez nje ne možemo. Onaj odabrani kadar, u njega treba ulagati i to je ključ uspeha hotela, ali nije to jedina stvar. Ljudski potencijal treba iskoristiti na pravi način, to se razlikuje naravno od hotela do hotela i njegove strategije.

gor_1198

Igor Gvozden: Predstavljam najveću ustanovu obrazovno-vaspitna ustanova u ugostiteljstvu i turizmu. Naša školska radionica je jedinstvena i predstavlja najveći kabinet struke u zemlji. Ona je unikatna i prvi takav primer nalazite u Beču, to je naša partnerska škola. Svest učenika i roditelja nije na zadovoljavajućem nivou, jer u Beču to košta 2.500 evra po godini, a kod nas je besplatno.

gor_1195

Ivana Blešić: Studijski program Diplomirani turizmolog, na Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo u Novom Sadu, sadrži četiri modula: Turizam, Organizator hotelijerske delatnosti, Organizator gastronomske delatnosti i Organizator lovno-turističke delatnosti. Pored teorijskog znanja, studenti stiču praktične veštine koje savladavaju kroz rad u hotelima, restoranima, lovištima, uzgajalištima divljači, turističkim agencijama, turističkim organizacijama i ustanovama kulture. U organizaciji Departmana, studenti modula Organizator hotelijerske delatnosti i Organizator gastronomske delatnosti već 15 godina obavljaju stručnu praksu u hotelima visoke kategorije. Trudimo se da, pored hotela u Srbji, saradnju uspostavimo sa što većim brojem hotela u inostranostvu, iako nailazimo na brojne probleme vezane za dobijanje radnih dozvola.

gor_1203

gor_1205

Sledi panel “Od koga učimo: Edukacija u hotelskoj industriji

Učesnici:
Goražd Čad, Go MICE Slovenia andConventa Slovenia
Igor Gvozden, Hotel Palace, Beograd
Dejan Pejčinović, Hotel Zira, Beograd
Dušan Jovanović, Advance Response International
Ivana Blešić, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Univerzitet u Novom Sadu
Vladimir Marinković – Hotel Marriott

Moderator: Marina Kosanović, Media expert

U toku je pauza za ručak

Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

BCDA Save the Date

gor_1120

Goran Kovačević: Popunjenost sama po sebi je zabluda. Ukoliko ADR nije dobar. ADR vam ostavlja prostor da pogrešite mnogo, mnogo manje. Rev Par je veoma bitan.

gor_1119

Ivona Borojević: Veća popunjenost našeg hotela u centru, koji je korporativni, ne znači i veći ADR. 90% su korporativni ugovori. Dok drugi hotel, namenjen ostalim turistima, ima manju popunjenost, ima veći ADR. Mi koristimo sve indikatore, rade se menadžerski izveštaji, naravno da je najbitnije, pored prihoda, manipulacija troškovima.

gor_1114

Jelena Nikolić: Možemo da budemo uspešni, da dobijemo nagrade, da nas hvale gosti na društvenim mrežama, ali ukoliko ne ostvarimo naš cilj planom i budžetom i ukoliko nema profita, taj hotel je neuspešan. Kombinacijom parametara dobijamo realnu sliku. Kada postavljamo plan i budžet moramo postaviti i pravilnu politiku cena za tu godinu, nećemo ugroziti poslovanje.

gor_1117

Jelena Rubeša: Ja se slažem da je bitan faktor zauzetost kapaciteta. To je nekad bilo bitno, ako vam neko napuni hotel. Sada se na dnevnoj bazi gleda dnevna potražnja, segmenti. Ako nemate potražnje, nemate ni sa čime igrati. Moramo znati, moramo pratiti sve faktore i znati kolika je potražnja na taj dan.

gor_1113

Irina Tomić: Ako imamo 80 soba poenta je i da bude puno svaki dan. Naučila sam i od drugih, nije zauzeće ono što nosiš u banku, već novac. Zašto je važno pratiti zauzeće, jeste zbog praćenja troškova. Povezani su indikatori, ali vrlo je važno i šta želite postići, gde se nalazite, da li radite za vlasnika, da li za franšizu.

gor_1116

Gabriela Ditetova: Ključni indikatori za analizu dnevnog poslovanja su analiza tržišta, monitoring, politička situacija, statistika sa aerodroma i sve to zajedno kada analiziramo, dobijemo one indikatore koji nam pokazuju situaciju.

gor_1122

gor_1124

Sledi panel “Istine i zablude u hotelijerskoj matematici: Da li povećan broj dolazaka znači i veći ADR
Učesnici:
Ivona Borojević, Prezident Hoteli, Novi Sad i Sremski Karlovci
Gabriela Ditetova, Radisson Blu Old Mill Hotel Belgrade
Jelena Rubeša, Costa Navarino and Starwood Sales Organization
Goran Kovačević, Square Nine hotel Belgrade
Irina Tomić, Hotel Budva
Jelena Nikolić, IN Hotel Beograd

Moderator: Bojan Zečević, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu

Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

BCDA Save the Date

gor_1047

Aleksandar Vasilijević: Sasvim slučajno sam ušao u hotelijerstvo pre 16 godina i to iz čiste radoznalosti i ostao. Prevashodno treba krenuti malo ranije i videti šta vlasnik hotela želi. Uzimanje lanca je do 40% skuplje. Ako imam hotel u centru grada u Beogradu, ne bih tražio brend. Moramo da znamo unapred da je brend skuplji.

gor_1046

Nikola Avram: Ja sam direktor MK Resorta, najvećeg hotelskog lanca na planini, jednog hotela u Beogradu i Sloveniji, a uskoro otvaramo hotel i u Novom Sadu, pa će mi biti značajno da vam dam mišljenje iz tri ugla. Moje iskustvo sa hotelom u Portorožu, kupili smo taj hotel, digli smo profitabilnost hotela za 30%. Ako su lanci ušuškani, oni polako guraju promene. I istina je tu negde u sredini. Ne dolaze gosti tek tako. Mi razmišljamo da napravimo franšizu i u Beogradu i u Novom Sadu. Dok ceo ovaj region ne postane turistička destinacija, ništa vam franšiza ne može doneti.

gor_1045

Živorad Vasić: Ja sam potpredsednik Delta holdinga, a ujedno i direktor Crowne Plaze u Beogradu. 2008. sam se vratio iz Amerike. Ja volim da kažem da nosim dva šešira, jer zastupam i vlasnika i Intercontinental grupu. Biće mi zadovoljstvo da razgovaramo o ovim temama i naravno nešto naučim. Osnovna stvar u hotelijerstvu je da u Beogradu menadžment ugovori i da postoji frančizni ugovori. Da li je nama bitno kako se zovem, Crowne Plaza, Hayat ili nekako drugačije. Mi imamo povećane broja turista u Beogradu za 8 do 10 posto, a ADR pada iz godine u godinu. Šta to ustvari Beograd ima, hajde da o tome pričamo?! Mi smo poslednja rupa na sviralu, mi u Beogradu. Iako Crowne Plaza ima najbolju Crowne Plazu u svetu, ali mi moramo da se sami borimo.

gor_1044

Nikola Senaši: Dolazim iz hotelskog investmenta, ova tema je vrlo zanimljiva, jer je naša kompanija vodeća u svetu koja upravlja sa preko 150 hotela koji ne žele da budu članovi velikih hotelskih kuća, taj naš koncept business to business nas vodi do toga šta mogu biti interesi vlasnika, šta nam donosi brend. Ovo je vrlo zanimljiva tema, uvek je bilo glavno koji brend izabrati, kako izabrati franšizu, da li raditi samostalno.

gor_1051

Dejan Đorđević: Počeo sam karijeru pre 28 godina karijeru u Hayatu. Posle 10 godina sam nastavio sa Hayatom u svetu, bio sam u Moskvi, zatim u Dubaiju. Moje iskustvo se svodi pored Hayata koji mi je u krvi, trenutno vodim dva hotela. Moći ću da pričam sa obe strane, i sa strane operatora hotela, ali i sa strane vlasnika. I jedna i druga strana imaju prednosi i mana, biti deo velikog lanca ili ne. Brend daje neku vrstu sigurnosti i to je veoma značajno za zemlje da je takva sigurnost i bezbednost nekad u pitanju. Turisti će onda birati sigurno veliki brend zbog sigurnosti.

gor_1043

Admir Hasanbegović: Dosta sam kratko u ugostiteljstvu, moja karijera je počela u bankarstvu. Ukazala se prilik da pređem u industriju i ponuđena mi je pozicija finansijskog direktora i onda sam dobio priliku da postanem generalni menadžer Courtyard. Poseduje hotele širom sveta i biti deo velike porodice je značajno i stavlja ljude u fokus. Prvi put dolaskom u ovu industriju jeste da su ljudi u fokusu. Marriot je jako fokusiran na tu emotivnu afilijaciju sa brendom. Sam fokus u celom ovom periodu je da se osećate kao deo porodice i u budućem periodu da to bude na sasvim drugom nivou.

gor_1057

Sledi drugi panel “The World Is Not Enough: Biti ili ne biti deo međunarodnog lanca“.

gor_1060

gor_1069

Učesnici:
Nikola Avram, MK Mountain Resort
Živorad Vasić, Crowne Plaza Beograd
Nikola Senaši, Hotel Brain
Dejan Đorđević, Hospitality Business of ESTA Holding Ukraine
Admir Hasanbegović, Courtyard by Marriott, Sarajevo
Aleksandar Vasilijević, Falkensteiner Hotel.
Moderator: Danijel Koletić

Tokom panela publika je učestvovala u tablet anketi, ovo su rezultati:

BCDA Save the Date

gor_0971

Narinder Chauhan: Sve što treba da uradite jeste da uđete u avion Er Srbije i dođete u Nju Delhi. Uradili ste veoma pametan potez što ste napravili ovo strateško povezivanje sa Indijom. Mi smo učesnici u Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, radimo mnogo projekata po tom pitanju. Samo jednim klikom možete dobiti vizu za Indiju onlajn. To je vrlo jednostavno. Švajcarska je na primer unapredila turizam snimanjem indijskih filmova u njihovoj zemlji. I sada će se indijski filmovi snimati i u Srbiji.

gor_0976

Alona Fisher Kamm: Turizam u Izraelu je bio zasnovan na turistima koji dolaze da posete svoje rođake i prijatelje i na turistima, hrišćanima, koji dolaze da posete istorijske lokacije. Turisti dolaze tokom cele godine, turizam nije podeljen po sezonama. Problem je što, iako Izrael može da ponudi niske cene smeštaja i hotela, vi svakako morate platiti avionsku kartu do tamo. S druge strane, Izrael je malo skuplja zemlja, od recimo evropskih. Ono što su prednosti Izraela su medicinski turizam, biznis i kongresni turizam. Tel Aviv je poslovni centar, mnoge kompanije, investitori, startapi dolaze iz celog sveta. S druge strane ljudi su mnogo zainteresovani za kulturu Izraela i to je značajan segment turizma.

gor_0974

Gordan Markotić: Naša strategija je uvek bila da unapredimo infrastrukturu. U 2016. otvorili smo 14 novih hotela u Hrvatskoj, to je nešto bez čega ne možete da napredujete u turizmu. Novi hoteli dovode i nove investicije u turizmu. Ovo je veoma perspektivno i postoji još mnogo načina da se to unapredi. Uradili smo mnogo značajnih projekata u ovoj godini. Naš cilj i da turizam zasnujemo na malim, intimnim hotelima duž obale i to već značajno menja stanje turizma u Hrvatskoj.

gor_0975

gor_0982

Na redu je prvi panel “Tourist Superpowers in Unstable World: Ambassadors Panel
Učesnici:
H.E. Dr Alona Fisher Kamm, Ambassador of Israel in Belgrade
H.E. Gordan Markotić, ambasador Hrvatske u Beogradu
H.E. Mrs. Narinder Chauhan – Ambassador of India to the Republic of Serbia.

Moderator: Vanja Kovačev

robert

Robert Čoban: Dobrodošli u Novi Sad, zadovoljstvo nam je da radimo stvari prvi put, konferencija Check In je deo jednog većeg događaja, Novosadskog Oktoberfesta i lepo je reći da su karte za danas rasprodate. To je znak ako se dobar proizvod pogodi i ispromoviše, on postaje potencijal naročito u centru činjenice da će Novi Sad biti Evropska prestonica kulture 2021. I to je jedan od pravaca u kojima treba da se razvija tržište. Podaci iz 2015. godine pokazuju da je najviše turista bilo u Francuskoj, Americi, Španiji, Kini… Imamo rast i pad posete, potrošnje u turizmu. Uočavamo tu neke trendove, blagi pad posete u Turskoj i neminovno je da se to dešava. I te stvari u 2016. su se sve više ekstremizovale. Načini na koje ljudi bukiraju različite hotelske usluge, procenat preko interneta je ogroman i to je promena koja se nije desila preko noći, ali zaista je mnogo uticala. Ko se tome nije brzo prilagodio ne može da se nada napredovanju.

Nakon Dragane Šabić, prisutnima se obratio predsednik Color Press Grupe, Robert Čoban.

gor_0951

Dragana Šabić: Imam čast i zadovoljstvo da vas pozdravim ispred Privredne komore Srbije i u ime Marka Čadeža, predsednika PKS, koji nije mogao da prisustvuje konferenciji. Poznato je, da hotelijerstvo predstavlja fundamentalni element privrede. U globalno teškim uslovima, međunarodni turizam beleži sve veći rast. Udeo međunarodnog turizma u ukupnom svetskom izvozu iznosi 7%. Doprinos hotelijerske privrede je nesumnjivo veliki. Za nas u Srbiji je realnost da po finansijskim rezultatima hotelijerstvo zaostaje. Moramo da menjamo činjenicu da smo najlošiji u nekim segmentima. Veoma je važno da su svi paneli posvećeni važnim temama, trendovima i razvoju hotelijerstva. Nezaobilazan fenomen je svakako internet i danas je hotelsko poslovanje nezamislivo bez određenih programa. Neke sprovedene ankete pokazuju pozitivan stav hotelijera prema informacionim sistemima. Drugi bitan fenomen je prekogranično povezivanje. Posebno zanimljivo pitanje su strane investicije.

gor_0984

10:00

gor_0950

Konferansije Ivan Golušin pozdravio je prisutne i pozvao Draganu Šabić, ispred Privredne komore Srbije da se obrati.

Pratite najzanimljivije detalje, fotografije, reakcije sa društvenih mreža.

Konferencija “Check In 2016” okupiće danas u Master centru Novosadskog sajma – lidere u hotelijerskoj industriji i tur-operatere iz celog regiona. Konferencija će se baviti najnovijim trendovima u hotelijerstvu – digitalizaciji, izazovima bezbednosti i drugim aktuelnim temama.

gor_0920

gor_0921

gor_0923

gor_0925

gor_0930

gor_0933

gor_0934

gor_1041

gor_1019

gor_1023

gor_1027

gor_1018

gor_1016

gor_1014

gor_1009

robert

gor_1013

gor_1021

gor_1028

gor_1029

gor_1031

gor_1033

gor_1035

gor_1037

gor_1089

gor_1078

gor_1080

gor_1081

gor_1085

gor_1147

gor_1146

gor_1137

gor_1135

gor_1131

gor_1112

gor_1108

gor_1106

gor_1100

gor_1097

gor_1096

gor_1094

gor_1092

gor_1149

gor_1191

gor_1188

gor_1186

gor_1183

gor_1182

gor_1180

checkin2016

Jelena JovičićColor Press Grupa