Biljana Obradović: Želim da radim kao model za neki svetski brend!

Voditeljka Biljana Obradović ne krije da je novinarstvo njena ljubav, nešto što je pokreće i u čemu stalno traži nove izazove.
“To je neiscrpan vid energije i nešto što me stalno vuče posebno kad je reč o ekskluzivnim pričama. Modelingom sam se više bavila kao devojčica”, kaže plavokosa voditeljka na početku razgovora.
Koliko se moda u Srbiji razlikuje od modnog sveta na Zapadu?
“Srbija ima vrlo talentovane dizajnere koji su svoje umeće pokazali i u svetu. Roksanda Ilinčić, Ana Šekularac, Slobodan Protić samo su neki dizajneri koji su osvojili svetsko tržište i čije modele nose poznate ličnosti poput Mišel Obame. Ipak, kada govorimo o “modi” moramo biti svesni svoje pozicije u Evropi i na ekonomskoj mapi.  Mi smo vrlo mali i nezanimljivi svetskom tržištu i dizajnerima. Sve se vrti oko profita i klijenata, što je i razumljivo. Veliku nadu da će se u budućnosti možda nešto promeniti u narednih deset godina je otvaranje prvih oficijalnih prodavnica poput Armanija i drugih u Beogradu.
Ipak – sve je novac i klijent je taj koji ima glavnu reč. Lično sam se trudila, poslednjih 15 godina, da donosim intervjue sa najvećim dizajnerima današnjice od Gotjea, Lagerfelda, Tom Forda, pa sve do kreativnog direktora kuće Barberi, Kristofera Bejlija. Mislim da mi nismo sasvim svesni svoje pozicije, odnosno koliko smo zaista nebitni na toj tržišnoj mapi i da bismo svaki takav dolazak u Srbiji ili svaki prilog i intervju sa revija Guči, Armani, Barberi, Versaće trebali da vrednujemo trostruko više. Ono što je za CNN normalan “daily report’,  za nas je velika ekskluziva.”
Šta je lakše – modeling ili novinarstvo?
“Novinarstvo je moja ljubav, nešto što me pokreće i u čemu stalno tražim nove izazove. To je neiscrpan vid energije i nešto što me stalno vuče posebno kad je reč o ekskluzivnim pričama. Modelingom sam se više bavila kao devojčica, više kao fotomodel, s tim što mi posao novinara i voditelja sada omogućava da negde još  ‘oživim’ svoje dećije nestašluke kroz razne modne editorijale. Volela bih kada bih radila kampanju za neki poznati ‘bjuti’ brend jer moje lice ima savršenu moć transformacije.
Sada sam zaštitno lice nove prolećne kolekcije kreatorke Suzane Perić, mada bih volela kada bi to bilo na nekom regionalnom nivou, kroz kampanju neke jake kuće i brenda.”
Kako vidite stanje na srpskoj medijskoj sceni?
“Nisam oduševljena. Mislim da je u poslednje tri godine zavladao totalni haos i da se ne zna ko je ko, odnosno u prvi plan su izašle osobe koje su dobile naslovne strane samo skandalima, provokativnim fotografijama, tekstovima. Sa druge strane, imamo toliko mladih i uspešnih naučnika, dizajnera o kojima se ne govori toliko u javnosti. Ne posvećuje im se dovoljna pažnja. Vrlo dobro znam šta prodaje novine i da “gossip” postoji u svakoj zemlji, ali sam za to da se napravi balans i da se zna da su ipak na ceni i drugi – oni koji su obrazovani, uspešni –  mora da se zna ko gde pripada. Ali svaka zemlja u tranziciji ovo prolazi, pa će i kod nas doći sve na svoje mesto u godinama koje slede.”
Karijera u Americi – da li Vas to privlači?
“Ranije – da! Jedna od želja mi je čak bila da radim na CNN-u. Nisam se libila ni da krenem od nule. Bila sam puna energije i spremna da istrajem. Ali, sada, nekako – sve sam videla za ovih 15 godina, sažvakala, prošla, bila na svim mogućim mestima, radila intervjue sa najvećim zvezdama.
Vodim svoju agenciju pet godina, tako da su sada moje želje u nekom drugom pravcu. Ipak, jako volim Ameriku, Njujork posebno. Mada bih i u Los Anđelesu mogla da živim, spremam se na kraći put.”
Vaši planovi za budućnost?
“Planovi su tu da se menjaju zar ne?!  Još puno svetskih intervjua, da razvijam svoju agenciju i da uživam u stečenom miru.”

Autor: Ivan Trajković