Istoričari o Sulejmanu Veličanstvenom: Koliko ima istine u seriji?!

Članak objavljen: 11.03.2012 u 0:17 časova

 

Istoričari smatraju da je pravo scenarista da u skladu sa umetničkim slobodama netačno interpretiraju činjenice u istorijskom televizijskom spektaklu.  Kako tvorcima popularne tv serije “Sulejman Veličanstveni” objasniti da su odstupili od istorijskih činjenica, kada je reč o epizodi koja prikazuje tursku opsadu Beograda u leto 1521. godine, u kojoj je sultan Sulejman prikazan kao romanitični vitez i gde nema ni traga od ubijanja i proterivanja Srba? Verovatno nikako, budući da svaki scenarista može da se opravda svojom umetničkom slobodom, i da kaže da na svakovrsna odstupanja ima pravo čak i kada ekranizuje neko klasično književno delo (upravo smo nedavno na FEST-u gledali neočekivanu verziju “Orkanskih visova” Andree Arnold).
Ipak, pomenuta serija izazvala je u našoj javnosti reakcije, manje, doduše, od onih upućenih čuvenoj Andželini Džoli, zbog njenog filma “U zemlji krvi i meda”.
Evo kako je Radovan Samardžić u knjizi „Sulejman i Rokselana” dočarao pad Beograda: “U stvari, osvajajući Beograd, Turci su ratovali protiv Srba, a Ugre su, u tom času, hteli samo odagnati… Jednog od onih dana kad je sultan odlazio u lov, 9. septembra, srpsko stanovništvo Beograda proterano je u večito progonstvo. Činilo se da im je čestiti car, koji je otišao na zverinje, konačno okrenuo leđa. Osećali su ga, međutim, nad sobom sve dok su, krvavih nogu, gmizali ka Carigradu…”
Za mišljenje o serijskom programu “Sulejman Veličanstveni” i turskom ‘tumačenju’ istorije, list Politika uzeo je izjave od naših poznatih istoričara.
Prof. dr Ema Miljković, sa Filozofskog fakulteta u Nišu, smatra da je u seriji opsada Beograda najistaknutiji primer oglušavanja o istorijske činjenice: “Kada su Turci zauzeli Beograd, više od dve hiljade srpskih porodica oterano je u okolinu Carigrada, gde su zatim radili na održavanju vodovoda, ili su se nastanili po selima u Trakiji. Međutim, u ovoj seriji odnos turske vojske prema srpskom stanovništvu prikazan je suviše blagonaklono, što ne odgovara istorijskim podacima”, objašnjava sagovornica, uz napomenu da serija u potpunosti podražava stil epohe kada je o scenografiji i kostimima reč. Ipak, smatra da je ovakav program dobar podstrek za diskusije sa studentima, jer tačno tako zamišljamo jednu grandioznu carevinu.
Profesorka Miljković oprezno preporučuje gledanje ovog programa onima koji nemaju istorijsko predznanje, jer kako kaže, moguće su zabune kada je reč o tome šta se odigralo pre, a šta posle:“Naime, zna se da je Sulejman Veličanstveni započeo svoju vezu sa robinjom Aleksandrom Lisovskom tek kada se vratio sa pohoda na Beograd, a u seriji on je već sa njom kada kreće na Beograd. Ovo je prilika i za preispitivanje drugih uvreženih mišljenja, među kojima je i ono o vremenu provedenom pod Turcima.”
Ema Miljković kaže da Turci u većem delu Srbije nisu imali prevlast punih pet vekova, i napominje:“Srbija je pala pod osmansku vlast padom njene prestonice Smedereva juna 1459. godine. Mada je punu nezavisnost stekla Berlinskim  kongresom 1878. godine, određeni stepen autonomije stekla je počev od Prvog srpskog ustanka, i zatim u većoj meri u vreme kneževine Srbije.  Južnije srpske oblasti, su najkasnije oslobođene, 1912. godine, i bile su pod Turcima duže o ostalih.”
Komentarišući romantičnu verziju  istorije u pomenutoj seriji, istoričar Čedomir Antić smatra da je pravo scenarista da u skladu sa umetničkim slobodama netačno interpretiraju istorijske činjenice, da postoji mogućnost da turski umetnici drugačije vide određene događaje, ali da je u slučaju serije „Sulejman Veličanstveni” važniji način na koji ovakve sapunice dolaze na naše televizije, a zatim i način na koji su osporavane.
“Čudi me potreba emitera da ovakve sadržaje prikazuju neprekidno, kao i toliki broj onih koji ih preko medija kritikuju, i zatim, kao da pokušavaju da spreče njihovo emitovanje. Postavlja se pitanje da li bi u Turskoj ikada bila emitovana neka ovakva, recimo srpska serija, i da li bi naišla na ovako miroljubiv, a ujedno i histeričan, odgovor javnih ličnosti, kao i da li bi bila ovoliko prihvaćena od turskog naroda”, kaže Antić.
Slično razmišnja i profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu Aleksandar Fotić, koji objašnjava “da to i nije serija kojoj je zadatak da prikaže istorijske događaje kakvi oni jesu bili, niti je bi po svaku cenu morala da se zasniva na strogo utvrđenim činjenicama”.
“Pisca scenarija ništa ne obavezuje na tačnost. Serija je rađena na nivou latinoameričke sapunice, ovog puta smeštene u mistični, egzotični, lascivni okvir sultanovog harema. Od nje ne treba očekivati kvalitet koji prati neku istorijsku temu, poput onakvih kakve radi Bi–Bi–Si, na primer. Dva–tri konja, jedna sablja, svakodnevni razgovor bez dubokih poruka, čiji je osnovni zaplet neka ljubavna afera, svađa ili intriga, uz digitalizovani Topkapi saraj, digitalizovani Bosfor, pa čak i digitalizovano nebo nad Istanbulom, sasvim su dovoljni. Možda su tu kostimi i najbolji deo serije”, kaže sagovornik, dodajući:“Danas verovatno ogromna većina Srba i ne zna da je u to vreme Beograd već čitav vek bio mađarski grad, i da Sulejman nije osvojio Beograd od Srba, nego od Mađara. Da ne govorimo o tome da je verovatno više Srba bilo u Sulejmanovoj vojsci nego što ih je bilo u u ugarskom Beogradu pod opsadom. Za takve “Srbe” izrazi „Turci su krivi za sve”, ‘najtužniji i najmračniji period naše istorije’, počinju i završavaju svaku diskusiju. Stoga, možemo samo da zaključimo, čitajte knjige čak i kada je televizor uključen.”

Izvor: Politika

Povezane vesti:

Nova.rs prekida sa emitovanjem “Sulejmana”!
Sve je moguće: Boj na Grandovoj sceni!
Savo Veličanstveni: Mima Karadžić dovodi Sulejmana u “Budvu na pjenu od mora”!
Sulejman ga zove: Filip Panajotović se seli u Tursku?

102 komentara

  1. nanoslav je ostavio komentar 11/03/2012 u 00:32

    lepo kaze onaj vic da se car lazar sad prevrce u grobu danas

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 4

    • niki je ostavio komentar 11/03/2012 u 01:04

      Ne samo on, prevrcu se svi nasi dedovi i pradedovi.Sta je sa ovim ljudima ko da u Srbiji vlada kolektivna hipnoza i amnezija istorije i vere.

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 7

      • realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 13:30

        pa ko tebi dira veru

        Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 2

      • srpkinja! je ostavio komentar 12/10/2013 u 15:28

        Ja ne znam zašto neko u 21.veku kritikuje nas koji gledeamo ovu seriju. Svi mi dobro znamo ko su bili Turci onda a ko su sada pa onda bi trebali da mrzimo i Nemce a nema razloga Hitler je odavno mrtav. Ja sam pravoslavka i volim svoju veru ne bih je menjala ni za šta na svetu, ponosim se time što su mi svi preci Srbi i Crnogorci pravoslavne veroispovesti, ali volim da znam istoriju i drugih naroda. U ovoj seriji je dosta toga nafilovano ali ne istorija kao istorija nego dešavanja u haremu. To da su nas tusci ugnjetalavi nije nipta skriveno i to da je imalo naših medju janičarima i to da su naši sarađivali sa njima isto kao i sa Nemcima…. zato ne pravite buku bez razloga. Ja se Lazara ne odričem i ponosim se Milošem Obilićem.

        Sviđa mi se komentar: Thumb up 12 Thumb down 1

    • rajko je ostavio komentar 03/04/2012 u 17:46

      najludja stvar je sto se verovatno ne bi prevrtao posto je sulejman direktni potomak lazarev od cerke olivere, udate za bajazita. ona je rodila mehmeda I, on murata II, on mehmeda II, pa bajazita II, zatim ide selim I i njegov sin sulejman velicanstveni.  dakle cukun, cukun, cukun unuk lazarev. rodjeni.

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 7

      • VLADOS je ostavio komentar 20/04/2012 u 12:39

        Stvarno Lupas, satro-istoričaru! Nije on nikakav Lazarev potomak. Ne lupetaj nego uzmi knjigu iz istorije toga perioda. Ti mora da se obrazuješ u vezi istorije na Wukupediji! Tužno je gledati ovakvo neznanje sopstvene istorije! Olivera je bila u Bajazitovom haremau i nije Turskoj dala sina od koga se došlo do Sulejmana., istoričaru! Posle Bajazitove smrti, koristeći haos i zemlji, dobila je dozvolu i vratila se u Srbiju, u manastir.

        Sviđa mi se komentar: Thumb up 7 Thumb down 1

        • sloba je ostavio komentar 29/06/2012 u 23:07

          Verovatno je Vlados direktni potomak Cara Lazara kad zna istinu, ili mu je prepricaolicno Filip Visnjic koji je sve to video. Da Vlados nebi bikvalno shvatio ove sto pisem, ovo je sarkazam.

          Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 3

        • parterik kesmen je ostavio komentar 02/10/2012 u 14:47

          Vlados nisi u pravu to se radi o drugoj princezi ženi murata drugog.

          Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

        • dragan je ostavio komentar 26/03/2013 u 12:45

          BAJAZIT JE NIJE NI TAKNO….NEVINA SE VRATILA …. TAKO NAM POSE U NASOJ ISTORIJI

          Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 3

      • Viki je ostavio komentar 18/05/2012 u 10:40

        Au covece ti lupi pa osta ziv!!! Princeza Olivera jeste bila na Bajazitovom dvoru, ali veoma postovana i kao “zalog” mira na ovim prostorima. NIJE RODILA NI JEDNO DETE, i postoje indicije o tome da nikad nije ni bila na taj nacin intimna sa Bajazitom.

        Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 1

      • milica je ostavio komentar 13/06/2012 u 23:40

        pogresio si … olivera nije imala dece

        Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 0

      • milorad je ostavio komentar 19/12/2012 u 11:13

        pa bre jes ti dobar.. dobro ti je rekao VLADOS, uvati se knjige i procitaj malo istoriju.. istina ne prikazuje se ovdje nasilje nad nama srbima.. ali imas sve u knjigama.. i sultan sulejman naj posteniji sultan bio od svih sultana, vladao je 42 godine zauzeo svet, nikoga nije terao na islam niti takve stvari (jedino zenu koju odabere za svoju miljenicum davao joj je muslimansko ime i morala je preci na islam. Ali i sluge koje su mu sluzile morale su mu biti odani i naravno muslimani, sto je sasvim normalno).. pomagao je siromasima.. a kad bi kreni u pohode na osvajanje, prvo je postavljaoo uslove i pitao protivnike da li prihvataju ta bude to.to.to.to i to, ako ne , onda bi sa svojom najvecom vojskom na svetu i sravnao sve do poda… jednostavno bio je najbolji sultan Uzvisene Drzave (Osmanskog Carstva),,, neznam vise kako da ga opisem,,. srbin sam al to je tako… i jednostavno mi se moramo pomiriti da je Uzvisena Drzava vladala stotinama godina na nasim prostorima i svetu.. poz

        Sviđa mi se komentar: Thumb up 10 Thumb down 3

      • srpkinja je ostavio komentar 12/10/2013 u 15:37

        Naša Olivera lazarević je jedna od četiri Bajazitove žene koja je jedina ostala pod pravoslavnom verom i nije promenila ime u muslimansko to govori koliki je uticaj imala na sultana i koliko je on nju ustvari poštovao i voleo. Samim tim je tako pomagamla srpskom narodu. Ne znam zašto bi se onda Lazar prevrtao u grobu kada se ona žrtvovala z asvoj narod i kada je nju majka dala Bajazitu z amir u Srbiji.

        Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 1

    • selim je ostavio komentar 04/05/2013 u 20:27

      Vidim da se istorije mimoilaze,Po jednima on nije on,a opet po drugima on jeste on ali nije njihov nego nas.
      Trebate znati da Srbi i Turci posle kosovske bitke pa sve do 1911 godine nisu nikad ratovali.
      Kad su Turci osvojili  Beograd,osvojili su ga od Madzara.
      To znaci da su Oslobodili beograd i dali ga Srbima koji su ratovali na Turskoj strani.Tako da price da su Srbi u Beogradu branili Evropu padaju u vodu.
      Srbija je u to vreme bila:ili direktno pod Osmansku vlast ili u vazalnom odnosu,Tako da je ucestvovala na Turskoj strani u svakoj bitci.
      Srbi dosta vise sa lazima

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 8 Thumb down 1

  2. Neko je ostavio komentar 11/03/2012 u 00:47

    ….umesto PRVA Srpska,vec ih zovu Prva Turska ….

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 3

  3. evrici je ostavio komentar 11/03/2012 u 00:53

    ljudi gledaju seriju radi prelijepih zena,ekstravagantnog nakita, koga zanima istorija

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 4

  4. maruska je ostavio komentar 11/03/2012 u 00:57

    MISLIM DA SU U SERIJI VISE HTELI DA PRIKAZU DESAVANJA U HAREMU NEGO DA SE BAZIRAJU NA DOGADJAJIMA VEZANIM ZA OSVAJANJA.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 1

    • chammak challo je ostavio komentar 18/04/2012 u 00:43

      slazem se u potpunosti sa tobom..cijela serija je o ljubavi sulejmana i hurem i intrigama na dvoru

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 1

    • sloba je ostavio komentar 29/06/2012 u 23:10

      bravo Maruska

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  5. www je ostavio komentar 11/03/2012 u 00:58

    WELCOME IN SRBISTAN…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  6. niki je ostavio komentar 11/03/2012 u 01:01

    Muka mi je od turskih serija,i ovo e lukavo smisljeno da nam se ispira mozak i truje narod.To e bolest imati harem zena koje samo radjaju,radjaju i tako hiljadama godina.EEEEEEEEE a zaboravili Srbi kako su majkama otimali musku decu i pretvarali u janicare.Sramota je ovo ljudi,sta je i od kada je nas narod ovako gledao na islam.Dosla su cudna vremena za nas narod,jos malo i zaboravicemo ko smo i sta smo.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 7

    • realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 13:32

      pa ti lepo gledaj nesto drugo ko ti brani

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 7 Thumb down 1

    • Titi je ostavio komentar 13/01/2013 u 08:49

      Za Janicare, oni postoje i danas samo sto su u drugoj uniformi svjeskih sila pa to nikome ne smeta. Naprotiv otimamo se kako bi sluzili nato packtu, ali to nikome ne smeta. A sto se tice drugih obaveza koji su nasi imali prema Osmanlijama nisu nisto veci od danasnjih poreskih obaveza koi smo duzni da placamo drzavi u kojoj zivimo. Osobno mislim da su Turci puno bolji bili prema krscanima, neko drugi prema muslimanima. Uzmimo cinjenicu o zivotu muslimana u Spaniji posle odlaska muslimana sa vlasti, ili muslimana posle predaje Beograda Srbima. Budimo realni sa 500 godina Turske vladavine na Balkanu mogli su u potpunosti da istebe ne muslimane sa ovi krajeva. Istorija nam je svedok da im nije bio cilj, naprotiv gdje su danas muslimani Beograda ili Uzica posle samo stotinjak godina od preuzimanja vlasti od strane srba?

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 6 Thumb down 3

  7. melani je ostavio komentar 11/03/2012 u 01:04

    ne pratim seriju ali sam malo procitala o njoj..i koliko sam citala turci su se bunili oko ove serije jer predstavljaju njihovog vodju ovako tipa pun harem i to..i u sustini serija je i napravljena da se prikaze zivot u raskosnom haremu a ne njegova osvajanja

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 1

  8. Milica jedna u majke je ostavio komentar 11/03/2012 u 01:11

    Na kraju serije Ibrahim Pargalija izjavljuje ljubav Sulejmanu, і njih dvojica beže u San Francisko, gde se tajno venčavaju u protestantskoj crkvi, uz prisustvo gay aktivista iz Smorinaca Donjih і Bokija 13 kao deveruše.
    I tako su Suljo і Ibro živeli sretno do kraja balade, ali nisu imali dece, jer je naknadno ustanovljeno da je Ibrahim nerotkinja 100 %.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 4

    • jeste - al zamalo je ostavio komentar 11/03/2012 u 16:38

      Skoro da si pogodila: Pargali Ibrahim Pasa ozenio se sa Sulejmanovom sestrom Hatidze i posto je 13 godina proveo na poziciji velikog vezira, po Sulejmanovom naredjenju je pogubljen… 

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. kefalica je ostavio komentar 11/03/2012 u 01:14

    GRUČO MARKS JE TO LEPO REKAO : SMATRAM DA JE TELEVIZIJA POUČNA STVAR JER ČIM NEKO UKLJUČI TELEVIZOR JA ODEM U DRUGU SOBU DA ČITAM… MISLIM DA JE OVAJ VID BOJKOTA, OVE POPLAVE GLUPOSTI, KOJE NAM SERVIRAJU RAZNORAZNE TV STANICE, JEDINI NAČIN DA ISTE IZBEGNEMO BEZ TRAJNIH POSLEDICA PO NAŠE MOZGOVE, EMOCIJE I DOSTOJANSTVO…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 0

  10. ja je ostavio komentar 11/03/2012 u 01:36

    Shvatite vec jednom, da je umjetnicko djelo jedno, a historija nesto sasvim drugo. Ovo je fikcija i nije bitno ko je koga napadao, zasto odmah trazite nacin da budite neke netrepeljivosti?? To je samo sapunica koja nema veze sa realnoscu, i nije bitno jesu li Srbi napali Tursku ili obrnuto…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 0

    • Milica jedna u majke je ostavio komentar 11/03/2012 u 10:16

      E, PA NAMA SRBIMA JE VRLO BITNO KO JE KOGA NAPADAO, A TI AKO TI JE SULEJMAN PEDERKO TOLIKO DRAG IZVOLI SE ODVUĆI U TATARSTAN, ŠTA SE.REŠ OVDE.
      ČUJ GMIZAVCA, UMETNIČKA SLOBODA……

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 6

    • Boris pfc je ostavio komentar 21/09/2012 u 19:43

      Ma Ezel je zakon

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 0

  11. Pasha je ostavio komentar 11/03/2012 u 08:13

    Turci su ovo sranje napravili da dokonim srpskim domacicama i kreketushama prodaju ideju o nekoj turskoj romantici, a one churke zinule u ekran i prave gledanost Sulejmanu. Kakva crna istorija? Pa ispasce jos da smo se sami nabijali na kolac, a ne da su nam to Turci radili! E jadni nasi preci. Zasta su se oni samo borili???

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 4

  12. miki je ostavio komentar 11/03/2012 u 09:56

    Ovo je limunada, a ne dokumentarna serija.Hajde da ove godine niko ne ode u Tursku na odmor!Malo sutra!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 1

  13. Losa je ostavio komentar 11/03/2012 u 10:10

    Svaki narod je oblikovao istoriju bar malo prema sebi, ovo je samo serija, ja mislim da su turvi jednostavno u ovom slucaju videli samo dobar scenario i dobru ideju. Inace mi Srbi sami sebe unistavmo i niko nam nije kriv za to..(naravno usrdno nam u tome pomaze nekoliko zapadnih placenika).

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. branka je ostavio komentar 11/03/2012 u 10:37

    Kako god, seriju gledaju, izgleda, svi, cak i istoricari, pise se o njoj, u bilo kakvom kontekstu, ali se pise, i… naravno to joj daje popularnost!!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  15. esla je ostavio komentar 11/03/2012 u 10:42

    koga bole k**** za tursku propagandu. i mi smo u partizanskim filmovima pobili vise nemaca nego rusi kad su usli u Berlin pa sta

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 1

  16. blizanac je ostavio komentar 11/03/2012 u 10:46

    naaaajbolja serija!!!!!!!!!!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 0

    • realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 13:34

      slazem se

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  17. MNN je ostavio komentar 11/03/2012 u 12:21

    Ovo je SAPUNICA!!! Ako vas zanima prava istorija i ratovi, idite na istorijski kanal pa gledajte a ne da ovde komentarisete obicnu, jeftinu tursku sapunicu kao istorijski dokument!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 3

  18. maruska je ostavio komentar 11/03/2012 u 13:27

    I JOS NESTO,ZASTO BI SE MI STIDELI ISTORIJE,NISMO MI BILI OSVAJACI . NEKA SE STIDE TURCI JER SU ONI VLADALI I CINILI ZLODELA . NAZALOST ISTORIJA SE STALNO PONAVLJA. . .

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 2

  19. kaca je ostavio komentar 11/03/2012 u 13:58

    Nisam gledala seriju niti cu! Prvu tursku televiziju više ne gledam, ne znam kako ih nije sramota da emituju ovo smeće od serije!!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 5

    • realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 13:38

      ti gledaj pink menjam yenu i te fore e to je zaludjivanje

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 0

    • Titi je ostavio komentar 13/01/2013 u 08:55

      Hihihi, ako ne gledas kako znas da je smece? Jedva ti cekas da bude emitovana nova epizoda, kao svi mi ali samo iskreni to priznaju!

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 1

  20. Dejan je ostavio komentar 11/03/2012 u 15:55

    Stabi pojedinci zelili gledati Americke milosrdne andjele.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 0

  21. kikolina je ostavio komentar 11/03/2012 u 17:03

    Ovi sto nisu gledali,niti ce…interesujeme kako onda tvrde da je serija smece?!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 1

    • realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 13:40

      ma svi gledaju samo se foliraju ne zele priznati slicnost mentaliteta

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 1

  22. andjelka je ostavio komentar 11/03/2012 u 17:48

    ja nikada pre nisam gledala turske serije,ovu gledam,iskreno,znam da nema previse veze sa istinom,pa sta…limunadica,pustis mozak na otavu,gledas malo,malo ne gledas i koga briga…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  23. indijanci jedni je ostavio komentar 11/03/2012 u 19:57

    Pa ispade da i ovi istoricari gledaju seriju, inace je ne bi komentarisali, cisto licemjerje.
    Ovako serija, po mom skromnom misljenju nije opravdala ocekivanja.  Prica naravno odsupa od istinitih cinjenica a i ovako prikazana je mucna za gledanje (mrzim negativne likove a ona  Ukrajinka, sponzorusa je mnogo kvarna bila, kazu knjige). 
    Meni su smjesni ovi velikoSrbi koje pogadja tematika, ili jos vise ovo porodjenje bili Turci gledali nase serije. Pa mozda i bi da smo malo znacajni narod ili da ne daj Boze pravimo sta kvalitetno. Svi Kusturicini filmovi su prevedeni i imali OK prolaz i pored svojevrsne blokade oderedjenjih struktura u Turskoj.
    Imao kompleks vise vrijednosti e to je problem, Mislimo da smo mnogo bitni , nismo, oblikuju nas k’o plastelin i tek ce.
    Da se pretjeruje saturskim serija je jasno ali su opet manje zlo od latino smeca.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 4 Thumb down 0

    • realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 13:35

      alal vera za komentar

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 0

  24. Loren je ostavio komentar 11/03/2012 u 22:17

    Hurem і Mahidevran pri kraju sage o zlotvoru Sulji Derpeu postaju jako bliske, toliko da jedna drugoj mrse kose ruse і još ponešto, Sultanija majka dozvoljava Šećer-Agi da je seksualno poseduje, pak ondak і oni beže u Damask na Kamilici Dvogrbici ( tip Merzzedes Benzz), mali Mustafa postaje Veliko Đubre і na krv і nož se posvađa sa bratom po ocu, što dokazuje da su mu neki preci garant bili Srbi.
    Nema, Srbin mora da ti zabiberi, inače bi se u..rao od muke…….

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 2

  25. kaca je ostavio komentar 11/03/2012 u 23:25

    Kikolina srećo po gore napisanom tekstu sam mogla zaključiti o čemu se radi.Ne pravi se pametna! Znaš?!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  26. Pex je ostavio komentar 12/03/2012 u 02:00

    Smorise sve zivo sa tim turcima nek puste dobre dokumentarne emisije…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  27. daki je ostavio komentar 12/03/2012 u 10:10

    po knjizi: njegova prva Sultanija je poreklom Crnogorka a u seriji glumi pravu Turkinju, Ibrahim je Grk, a Zumbul-Aga (nalik pederu) je Srbin koji nije dobro osunecen… Aleksandra je Ruskinja-Ukrainka koja mrzi Sultana a u seriji ga kao navodno toliko voli da umire za njim (nerealnost)… Koja ce mu roditi 4 dece, 3 muska i 1 devojcicu… Zatim Aleksandra naredjuje da se ubiju Ibrahim, Mustafa -prvi Sultanov sin i unistava LOZU Sultana Sulejmana iz mrznje ……. Po seriji , romantika i ljubav su kao cvetali a u stvari veza s’vezom po istinitoj prici :-) hehehe

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 1

  28. Realist je ostavio komentar 13/03/2012 u 01:40

    Mozda kad i mi srbe napravimo ovakav divan serijal, bude lepo prihvacen u Turskoj. Ali za sad mi srbe mozemo im samo zavidjeti na turke i na njihove divne i jako jako pucne serijale, istoriju ostavite po strani, ovo je samo film i samo tako ga prihvatite, i manite se gluposti i nacisticke mrznje ljudi moji…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 1

  29. hdssssss je ostavio komentar 17/03/2012 u 23:03

    serija je super bas me zanima sta ce biti sa mahidevran i hurem moracu cekati kraj serije

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 1

  30. Keti Kos je ostavio komentar 21/03/2012 u 12:28

    Ako neko zna sta ce biti na kraju serije neka napise…..Serija verovatno nema puno veze sa istorijom ali stoji cinjenica da je Sulejman zaista bio zaljubljen u Rokselanu odn.Hurem,mada neki istoricar cak navode da jedno od njihove dece nije bilo Sulejmanovo,mada cisto sumnjam…..

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 11:48

    nemate vi pojma pricate napamet

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 11:54

    serija je prva liga bez obzira na okolnosti a pojedinci se mnogo razumeju u istoriju kad marka kraljevica velicaju u bog zna kakvog junaka a svi znamo ko je ustvari bio

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 2

  33. realistkinja je ostavio komentar 23/03/2012 u 12:31

    ekstra serija

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  34. Andrey je ostavio komentar 24/03/2012 u 09:22

    Ibrahim i Sulejman su biseksualci u seriji… Jaako interesantno! ^^ Ibrahim <333

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  35. Andrey je ostavio komentar 24/03/2012 u 09:28

    Jedva cekam da priznaju ljubav.. Da,posroje podaci da su oni i bili bisex u stvarnosti.
    A i rediteljka je homoseksualnog opredeljenja.. Zato su njihove sobe spojene.. :)

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 1

  36. Pantagruel je ostavio komentar 25/03/2012 u 15:54

    Čitam komentare i čudim se kratkovidosti naših ljudi. Ko je nama kriv što ne snimamo serije na osnovu svoje istorije i mitologije, prilagođene stranom javnom mnjenju i na taj način ne osvajamo tuđa srca i umove? Godinama razmišljam o tome. Znate li kakav bi se film mogao napraviti recimo o životu cara Dušana, počev od odrastanja u progonstvu (kada je kao dete izgnan u Carigrad, zajedno sa oslepljenim ocem koji je pokušao da otme presto dedi, bio poražen i proteran), preko povratka u zemlju uspona na vlast i osvajanja Balkana? Ili o životu svetog Save (od detinjstva u kom ga vaspitavaju da bude prins, preko bega na Svetu Goru, pa do povratka u zemlju, osnivanja samostalne crkve, uvođenja škola u Srbiju, diplomatskih misija, dva putovanja u Palestinu, smrti na bugarskom dvoru, turskog spaljivanja njegovog tela i konačno naše izgradnje hrama da nas uvek seća na njega)? Kakve bi filmove bilo moguće napraviti kompilacijom sadržaja većeg broja epskih narodnih pesama o Milošu Obiliću i kraljeviću Marku? Kakva bi se strašna filmska priča mogla razviti iz pesme koju je zapisao Vuk Karadžić “Bog nikome dužan ne ostaje” o dvojici plemića iz vremena kneza Lazara koji, obmanuti od ljubomorne žene jednoga od njih vezuju konjima za repove rođenu sestru i kidaju je na komade, a kasnije kroz nesreće koje snađu njih i njihove porodice, dolaze do saznanja istine i pokajanja, te podižu crkvu njoj u slavu koja i danas postoji. Pa takođe o životu despota Stefana Lazarevića koji kao dečak prima upravu nad zemljom nakon što mu otac sa najvećim delom vojske gine na Kosovu i odmah mora da donese strašne odluke da bi sačuvao državu (predaje najmlađu sestru sultanu u harem, rizikuje život i trpi poniženja prepuštajući se milosti pobedonosnog Bajazita, ali koristi priliku da nakon njegove smtri obnovi samostalnost i državu učini većom i jačom od Lazareve. Prvi pretvara Beograd u prestonicu Srbije i još mnogo toga). Niko nama nije kriv što takve filmove i serije ne snimamo. Niko, osim nas samih. Važno je da gledamo “Budvu na pjenu od mora” i slične bućkuriše o sponzorušama i sponzorima. Fuj!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  37. ljudmila lukovic je ostavio komentar 28/03/2012 u 23:14

    Odbijala sam da gledam latinoamericke serije,stvarno su plitke.Sulejmana sam prihvatila kao istorisku seriju,ma da jasno je da se malo istorije vidi i to pod znakom pitanja koliko je sve tako,procitazemo komentare istoricara,no jasno je da je gluma odlicna ,kostimografija takodje a scenario privlacan pogotovo za penzionerke.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 1

  38. Karadjordjeva snicla je ostavio komentar 06/04/2012 u 05:05

    Ahhh rahatluka kol’ko zena u haremu, da mi je jedno letovanje tamo…zaboravile bi i Sulejmana i gde se nalaze, zurka do zore a secer agu bi angazovao ko konobara! Daje bi strefila srcka kad bi cula pesmu iz harema, turkinje se pred dzamijom klele da su samo SRBINA voleleee!!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 3

  39. zlatna sredina je ostavio komentar 08/04/2012 u 00:12

    Više vjerujem turskim rediteljima i scenaristima nego srpskim istoričarima!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 5 Thumb down 1

  40. Peace je ostavio komentar 08/04/2012 u 17:53

    serija je i napravljena da se prikaze zivot u raskosnom haremu a ne njegova osvajanja..cisto da bi bilo interesantno ljudima da gledaju

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. Sarajka je ostavio komentar 12/04/2012 u 12:13

    Citam ovo pa se cudim, zar jedna serija moze da toliko uzburka strasti. Gledam je i ja i pitam se nije li ipak bolja od poplave kojekakve ameri;ke filmske produkcije, koja propagira naselje, drogu, perverzije. Neko je ranije prokomentarisao da nam niko nije kriv sto i sami ne pravimo filmove i serije zasnovane na nasoj istoriji! Upravo tako!!! Mirjam, koju su u moje vrijeme tretirali kao lako stivo za domacice, postala je najgledanija budalastina, reprizira se po 100 puta. Mnogo sta je istorijski falsifikat. Izmedju ostalog sjetih se da Habjanovi’ka u svom romanu Igra andjela iznosi neistinu da se Carica Milica pobrinula da Olivera, koju daje Bajayitu nema potomstva, a istorijske cinjenice kazuju drugacije. I sta vi po Beogradu, uostalom znate o islamu? Dodjite tamo gdje ja zivim, pa se zabrinite za beogradski pasaluk, ako vas nije briga za Srbe u BiH. Vjerujte mi, veca bi prava imala i u Sulejmanovom haremu, nego kao hriscanka u Sarajevu. Na kraju krajeva, pa i iz ovog umjetnickog ugla treba upoznati neprijatelja, a lako je prikazano u seriji uporediti sa istorijskim cinjenicama, ko to hoce i zeli. Nadam se da je domisljatost pravoslavke, Aleksandre, Hurem sultanije dio te istine.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

    • bosanka je ostavio komentar 29/09/2012 u 21:36

      A koja ti to prava nemas u Sarajevu a da ja imam u Banja luci molim te ne lupaj.Gledaj seriju tumaci kako hoces i ne spominji srpska prava u Sarajevu jer treba da te je sramota kad kazes da ih nemas!!!!!

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 6 Thumb down 1

  42. marc marcu je ostavio komentar 09/05/2012 u 21:42

    Jel` imate vi prijatelje,porodicu…odakle vam toliko vremena da ,pored toga sto gledate raznovrsne serije,imate i vremena da se pepirete ali,bukvalno prepirete,Razumem da ostavite komentar ali,prepiranje je nedostatak stvarnog,licnog zivota…tuzno je to kad stvorite imaginarni zivot i svet oko sebe!!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. marc marcu je ostavio komentar 09/05/2012 u 21:44

    Jel` znate vi sta je FIKCIJA…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  44. milos je ostavio komentar 13/05/2012 u 09:53

    jeste znali da ce selim biti sultan

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  45. milos je ostavio komentar 13/05/2012 u 10:16

    Ibrahim pasa ubijen je 1536 godine.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

    • milos je ostavio komentar 13/05/2012 u 10:17

      da da

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  46. N je ostavio komentar 30/05/2012 u 09:04

    OOOOOOOOO TUUUURCIIII

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 1

  47. historija je ostavio komentar 05/06/2012 u 10:16

    Ma Vi srbi imate problem u glavi, opustite se i uzivajet samo..Turci bi bili zaboravljeni da Vi niste opsjednuti njima…A serija je prica o temu kako se raspalo Otomansko carstvo, Hurem je ruskinja i dovedena je u harem. Zbog nje je Sultan ubio svog jedinog sina Mustafu, a djecu koju je imao j Hurem nisu njegova i to ce mu reci na samrti..Ne gledam seriju al znam historiju, a Vi se ne zamarajte glupostima ovo nema veze s osvajanjima i Vama srbima…Ovo je prica o raspadu Otomanskog carsta Sulejman Velicanstveni je bio poslednji sultan tu se zavrsava prica o haremima i blablabla…Malo se informisite pa komentarisite

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 0

  48. dora je ostavio komentar 09/06/2012 u 22:26

    Mehmed ce umreti od neke bolesti pa ce SELIM postati sultan

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  49. Goragora je ostavio komentar 14/06/2012 u 12:52

    A znate li da se nasa Vlada jos nije oformila?
    Znate li koliko danas vredi evro? Koliko ce nas mozda sutra ostati bez posla? Da Srbijom vlada “epidemija” kancerogenih oboljenja? Da ove godine mnogi nisu probali jagode, tresnje, mlade krompirice? PDV skace na 20-22%!!!
    Gledam i ja Sulju….
    Ali tesko nama sta ce biti sutra sa nama? Da imam para isla bih u pozoriste ili u restoran na veceru….

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  50. RADE je ostavio komentar 17/06/2012 u 09:37

    Boze koliko u Srbiji ima dokonih ljudi

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 0

    • sloba je ostavio komentar 29/06/2012 u 20:49

      Slazem se, za ovakve ljude koji komentarisu zabavu su Ratovi zvezda istorijske cinjenice

      Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  51. snow je ostavio komentar 18/06/2012 u 13:22

    Zna li neko,sta je dalje bilo…?Ko da ceka do jaseni…

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  52. vanja je ostavio komentar 22/06/2012 u 14:20

    znam samo da je hurem umrla i da ju je sulejman sahrnio u nekom raju!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  53. zaga je ostavio komentar 23/06/2012 u 15:33

    na filmovizia turske serije Sulejman Velicanstveni mozete pogledati serije koje kod nas stizu tek na jesen.Iskreno ,uzivala sam gledajuci ih. Uzivajte i vi!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  54. zaga je ostavio komentar 23/06/2012 u 15:34

    znaci, ukucate- filmovizija turske serije Sulejman Velicanstveni

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  55. sanja je ostavio komentar 18/07/2012 u 11:09

    Gde se moze gledati serija online?

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  56. Suncica je ostavio komentar 30/09/2012 u 20:19

    Serija je bas extra :) )

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  57. Nikola je ostavio komentar 10/11/2012 u 15:56

    Da gledam Sulejmana kako stavlja srbe na kolac.Stvarno niste normalni.Mislim gledajte vase je pravo,ali nisu normalni da narodu ispiraju mozak takvim serijama !!!!!!!!!!!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  58. ema je ostavio komentar 18/11/2012 u 18:22

    sulejman ce da ima puno zena ali ce samo jedna biti vencana to je hurem,to jest alexandra cerka ruskog svestenika.njena glavna konkurencija je mahidevran sulejmanova prva ljubav i majka prestonaslednika.svi ce da budu protiv hurem jer je ona iznad svega zelela moc, zelela je da njen sin bude sultan, ali sulejman  to nije primecivao jer je ona prema njemu bila dobra, stalno je bila nasmejana nije bila puno lijepa ali svojim osmjehom bi obasjavala ceo dvor.ona ce sultanu da rodi 5 sinova: mehmeda,selima,bajazita,dzihangira i abdulaha i jednu djevojcicu koja se zvala mihrimah. abdulah je umro u trecoj godini od epidimije koja je zarazila pola istanbula,mehmed je umro od boginja u 21 godini.mustafa mahidevranin sin koji je trebao da bude sultan sulejman je ubio jer je ajas-pasa koji je preuzeo mjesto ibrahima-pase, kojeg je sultan ubio 1536 godine, prosirio vijest da mustafa pokusava da ubije sulejmana kako bi sto prije dosao na presto (sto naravno nije tacno) huremin sin dzihangir je umro od tuge za polubratom (mustafom),jedini sulejmanovi preziveli sinovi su bili selim i bajazit.selim je trebao da preuzme vlast i postane sultan jer je bio stariji a sulejman ga je podrzavao i zarko je zeleo da on postane sultan.sulejman je naredio da se bajazit pogubi zajedno sa njegovim sinovima od kojih je jedan imao 3 godine.i tako je selim postao sultan,a njegova sestra mihrimah se udala za jednoga vovjvodu i zivela je daleko od njih jer nije mogla da podnese to ubijanje i neprestane svadje.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  59. magdalena je ostavio komentar 18/11/2012 u 18:43

    kakvi srbi,kakvi turci crogorci su pravi heroji.zar ne znate za pricu kada su rativali rusi i japanci?izgleda da niste,e ovako japanci dosli do mjesta gdje je trebalo da  ratuju sa rusima,ali desilo se nesto sto rusi nisu ocekivali,japanci su rekli da jedan od njih treba da se bori sa njihovim najboljim samurajem.od knezeva,careva,vojnika niko nije izlazio ali jedan CRNOGORAC je izasao jer je vidio da niko nece.taj momak je imao hrabrosti vise od milione rusa koji su bili na bojnom polju.on je poslat u rusiju da se skoluje i uci vestine macevanja,taj rat mu je bio prvi u zivotu,on pojma nije imao o samurajima,i njihovim vjestinama,on je samo hteo da dokaze japancima da nije kukavica.I POBJEDIO JE tog slavnog japanskog samuraja.dvoboj je dugo trajao negdje oko 4 sata.vidite li kako su crnogorci hrabri,meni se cini da oni imaju najbolju istoriju od svih.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 2 Thumb down 0

  60. sara je ostavio komentar 18/11/2012 u 18:46

    pravo kaze magdalena,crnogorci su najbolji!!!  <3

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 1 Thumb down 0

  61. Zoki2245 je ostavio komentar 23/11/2012 u 02:22

    Molim istoricare da mi kazu ….Jel postojala NIGAR KALFA??? Manite se Sulje i Ibre

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  62. PUZA je ostavio komentar 25/11/2012 u 14:16

    ne znam zasto se uposte raspravlja da li je serija istoriski tacna ili ne, kad se jasno vidi da nema pojma sa istorijom osim godina koje su tacne. po mene cilj serije da pokaze zivot u haremu tadasnje nosnju ,obicaje neke na dvoru’ i eventualno uticaj Hurem na sultana i to je to apsolutno nista vise od toga. umesto sto raspravljamo o nekoj turskoj seriji bilo bi bolje da se napravi neka vrhunska serija o dinastiji NEMANJIC, ali hvaliteta kao sto su uradjeni MARS MNA DRINU I PAD DINASTIJE OBRENOVIC. TO BI BIO POSAO A NE OVO GLUUPO RASPRAVLJENJE.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  63. Dzibi je ostavio komentar 04/12/2012 u 21:28

    Citao sam i tvrdnje istoricara da je majka Sultanija Crnogorka, a Sulejmanov otac je poreklom iz Nisa i da to nikada nije smelo da se otkrije.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  64. Dzibi je ostavio komentar 04/12/2012 u 21:34

    Tako da je Sultan Sulejman cist SRBIN! Srbenda bree! Srbija do tokija aleeee

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  65. milorad je ostavio komentar 19/12/2012 u 11:17

    A DA JE SULEJMAN CIST SRBIN NEMA SANSE , IDIOTE POGLEDAJ MALO KNJIGE… POREKLOM IZ NISAA,, A NIJE SMELO DA SE OTKRIJE.. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA koji si ti kreten !

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 0

  66. milorad je ostavio komentar 19/12/2012 u 12:44

    I JA SAM POCASCEN SA TIM DA JE MOJ OD PRA DIDA PRA DID BIO SULEYMANOV PASA, JEDAN OD VEZIRA , TO SAM NASAO U KNJIGAMA KOJE SAM PROUCAVAO. SRBIN SAM ALI SAM ISKREN… NISAM OD ONIH KOJI NEVOLE ISLAM.. VOLIM SVOJU VERU A POSTUJEM TUĐU !!!!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 1

  67. alexandra je ostavio komentar 06/01/2013 u 14:20

    Meni je jedino zao Mustafe,za ostale princeve me bas briga.Mustafa je uvijek postovao svog oca, bracu,hurem a narocito svoju majku.Citala sam na internet da ce Hurem da podmetne neko pismo ili dokumenta Sulejmanu(ali da izgleda kao da ga je Mustafa poslao)Sta je Hurem imala protiv tog momka,zasto je zelela da njen sin bude sultan,zasto je bila toliko pohlepna mene ne zanima.Samo se pitam sta god da je bilo u tom pismu,zasto Sulejman nije prvo istrazio da vidi stoji li neko drugi iza toga posto je Mustafa imao puno neprijatelja nego ga je odmah ubio.Covjek koji ubija svoju djecu i koji iznad svega zeli moc nije pravi vladar bar za mene.Ja sam hriscanka i postujem svoju vjeru,ne bih je mjenjala ni da mi prijete smrcu,a vi?

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 3 Thumb down 1

  68. ana je ostavio komentar 15/01/2013 u 01:54

    Seriju pratim svakog dana,fenomenalna je, bas me briga da li je istinita ili ne.Hriscanka sam ali volim turske serije,smuci mi se kada neko govori kako su nas drzali 500 godina pod ropstvom.To je bilo u proslosti,mi treba da zivimo u sadasnjosti, :)

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  69. milada je ostavio komentar 28/01/2013 u 23:28

    ana je upravu je da li je serija istinita ili ne ja cu je gledati barem nesta mozemo nauciti.ali je serija stvarno super svega ima bogastva, carstva,ljubavi ,intriga serija je ok.

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  70. joki je ostavio komentar 20/03/2013 u 01:18

    nisam citao komentare,ali bi samo prokomentarisao prof.antica,e pa vidite,da su turci bili pod srbima koliko su srbi pod turcima i oni bi gledali serije sa nasim kraljevima i carevima,razlog je jednostavan-narod najvise bole gubici i to ratni,a najvise ga podigne uspjeh i kolektivna slava,ziveli!

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  71. dragan je ostavio komentar 26/03/2013 u 12:41

    Politiku i medjunacionalne netrpeljivosti nastanu …ALI SERIA JE SUPER !

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 1

  72. Nina D. je ostavio komentar 12/04/2013 u 18:11

    Ema,i ja sam to isto citala :D :)

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  73. Max je ostavio komentar 31/10/2013 u 19:35

    Profesoru Aleksandar Fotić:brzo knjigu u ruke i ne prosipajte laži….Nekoliko srpskih odreda (oko 900 ljudi,ne Madjara!!!!) je izginulo pod bedemima Kalemegdana, a preživeli žitelji mahom su odvedeni u ropstvo u Carigrad.Turci u opsadi beogradske tvrđave ratovali isključivo sa Srbima, pošto je Ugarska bila slaba, a pomoć sa strane nije stigla.Nekoliko stotina Srba, na čelu s vojvodom Petrom Ovčarevićem, branilo je do tada neosvojivi grad koji su Turci bezuspešno napadali čak 150 godina pre Sulejmana…..

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

  74. Hurrem je ostavio komentar 23/11/2013 u 00:00

    Ljudi Mihrimah ce posle Hurem biti majka sultanija nece ona nidje da ode

    Sviđa mi se komentar: Thumb up 0 Thumb down 0

Ostavi komentar