Mame nisu same: Žene Srbije u borbi za svoja prava!

photo1 (2)

Mame Srbije na Skupštinu!

Događajem “Mame (ni)su same” koji je danas ispred Skupštine Srbije okupio brojne mame sa porodicama, lansirana je kampanja “Pravo za mame”. Kampanju su pokrenula tri udruženja građana: Srbija u Pokretu, Roditelj i Centar za mame.

“Kampanjom “Pravo za mame” se zalažemo da porodilje dobijaju porodiljsku naknadu bez kašnjenja, za preuzimanje odgovornosti za porodilje od strane države i rasterećenje privrede suvišnih finansijskih i administrativnih troškova” izjavila je Ana Babović, izvršna direktorka Srbije u pokretu.

Na samom događaju porodice sa decom su simbolično raširile štrik i na njega stavile benkice, pelene, igračke i sve one stvari koje jedva mogu da kupe zato što porodiljske naknade kasne.

“Cilj kampanje je da zaposlene majke redovno dobijaju naknadu tokom trajanja porodiljskog odsustva, direktnom isplatom iz budžeta Republike Srbije na njihove račune,umesto sa računa poslodavaca,” izjavila je Bojana Selaković iz udruženja Roditelj.

„Da bi se cilj ostvario potrebna je izmena člana 13  Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom”, dodala je Selaković.

“Promena za koju se zalažemo ne zahteva dodatne troškove iz budžeta već samo bolju raspodelu već predviđenog novca. Zahtevamo da država radi svoj posao i da zaposlene majke dobiju platu koju su zaradile na vreme,” izjavila je Jovana Ružičić, direktorka Centra za mame.

Kampanja se zasniva na modelu organizovanja zajednice u kojem se oni koji su direktno ugroženi problemom organizuju da taj problem reše.

“Organizovaćemo 250 trudnica i majki sa bebama iz cele Srbije da razgovaraju sa 250 poslanika i poslanica i ubede ih, ličnim iskustvom, da je potrebno promeniti Zakon,” izjavila je Nataša Čorbić iz Srbije u pokretu i dodala da je izmena Zakona i u interesu privrede i da je podrška brojnih poslodavaca već počela da pristiže.

Udruženja na kampanji rade od septembra, a kampanja traje do kraja maja.

received_m_mid_1394297045273_2a910c84cc3043e317_0

Autor: Life Content